2012. július 22., vasárnap

Babos minestrone (vegán)

Kétféle finom bab is került a hátizsákomba a hétvégi piacoláskor. Az egyik a méteres zöldbab, a másik pedig a friss fejtett bab. A méteres zöldbab ízben ugyan nem különösebben tér el a normáltól, de lenyűgöző látvány (Isti, aki korábban nem látott még ilyet, poénkodott is itthon, hogy vettem egy köteg madzagot), meg maroknyit összefogva és deszkán egyszerre vágva villámgyorsan elő lehet készíteni. A fejtett bab pedig annyira friss volt, hogy ott fejtette a néni a piacon, még várnom is kellett rá pár percet, hogy meglegyen a csomagnyi mennyiség, de legalább beszélgettünk közben egy kicsit. Itthon aztán úgy alakult, hogy együtt lettek főszereplői ennek a levesnek (meg maradt mindkettőből még másba is).


Hozzávalók 4-6 személyre
  • 1 bögre fejtett bab (a 1/2 literes csomag fele)
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 répa
  • 2 petrezselyemgyökér
  • 30 dkg zöldbab
  • 1 paprika
  • 1,5 l víz
  • 1 babérlevél
  • 12,5 dkg (1/2 csomag) 5 féle gabona keverék (Pedon márkájú, a Sparban vettem; főzési ideje 10 perc - tetszőleges más, gyorsan fövő gabonafélével helyettesíthető, például kölessel, bulgurral, apró tésztával stb.)
a pesztóhoz:
  • 1 kis marék dió
  • 1 nagy marék friss bazsalikomlevél
  • 1 teáskanál sörélesztőpehely
  • 1-2 evőkanál extra szűz olívaolaj

Külön megfőztem a fejtett babot annyi vízben, amennyi ellepte (ennek ugyanis valamivel hosszabb a főzési ideje, mint a többi belevalónak). Közben meghámoztam és feldaraboltam a zöldségféléket. 3 literes, vastag aljú fazékban fölmelegítettem az olajat, üvegesre pároltam rajta az apróra vágott hagymát, majd hozzátettem a felkarikázott répát és gyökeret, és enyhén megpirítottam. Felöntöttem a vízzel, beletettem a sót, a babérlevelet és a gabonakeveréket, és forrás után kis lángon, lefedve főztem. Amikor már érezhetően puhult minden (forrástól számítva kb. 8 perc elteltével), hozzáadtam a babot, a legvégén pedig (úgy 2-3 perc elteltével) a felcsíkozott paprikát és a főtt fejtett babot a levével együtt. Ezekkel már csak összemelegítettem. Miközben főtt a leves, elkészítettem a pesztót: mozsárban összetörtem a diót, majd összedolgoztam a felaprított bazsalikomlevéllel és a sörélesztőpehellyel, végül hozzákevertem az olajat. Tányéronként 1-1 kanállal tettem belőle a levesbe. Elvileg kenyér is járt volna még hozzá, de őszintén szólva egyáltalán nem kívántam ehhez az egytálételnyi sűrűségű, ráadásul sok gabonával dúsított ételhez.


Ötlet: GoodFood 2012. június (Zöldbabos minestrone - legfőképp vegásítva, meg az itthoni készletekhez igazítva)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails