2011. május 25., szerda

Viszlát, öreg krumpli! (vegán)

A sufniban kallódó tavalyi krumpli utójából készítettem ezt a vacsorát tegnap. Méltó módon elbúcsúztattuk az öreget, most már jöhet az új!


60-70 dkg krumplit meghámoztam, majd mosás után kb. fél centi vastag karikákra vágtam. Vastag aljú, mély serpenyőben 2-3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgóolajat melegítettem, majd időnként megkeverve halványbarnára sütöttem benne a krumplit. Felöntöttem 4-5 dl vízzel, hozzáadtam 1 doboz konzerv zöldborsót a leve nélkül (ha jön a friss, ez úgyis kegyvesztett lesz, az öreg krumplihoz meg megteszi), valamint ízesítettem 1 evőkanál sós paprikakrémmel, 1 evőkanál natúr vegamixszel, 1 teáskanál pirospaprikával,  1 kávéskanál őrölt köménymaggal és 1 teáskanál szárított bazsalikommal. Pár perc alatt összefőztem, és hívtam a Főkóstolót vacsorázni. Aki egyébként a kuckójába felszűrődő hangok és illatok alapján már igencsak várta ezt :)

Ez a mennyiség két adag lett, repeta nélkül. Újkrumpliból és friss borsóból biztosan még finomabb, habár utóbbit, ha valóban zsenge, én mindennél többre értékelem úgy natúr, nyersen.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails