2011. május 11., szerda

Káposztás pizza (vegán)

Az utolsó fej téli káposztából készítettem ezt az ebédet még a múlt héten. A nagy sikerű sült káposzta után szabadon, ezúttal tésztát rakva alá, a kamrapakoláskor talált kis üveg ketchuppal megkenve:


Az alapja egy adag pizzatészta, amit megfeleztem, és némi kelesztés után egy-egy kiolajozott piteformába igazítottam az enyhén átgyúrt darabokat, jó magas peremet csinálva a szélükön. Majd megkentem a tetejüket 1-1 dl ketchuppal (Virágoskúti Bio). Ketté, majd a torzsa felől cikkekre vágtam egy kicsi (kb. 10 cm átmérőjű), de tömör fej téli káposztát, és virág alakban elrendeztem a két pizzán. Középre tettem a daraboláskor leesett néhány káposztalevelet, miután késsel apróbbra vágtam.Végül a káposztaszeletek tetejét megkentem egy kis olívaolajjal. 180 fokon fél óra alatt megsült, előmelegítés nélkül. Szerencsére pont befér egyszerre a két piteforma a sütőmbe, úgyhogy nem volt több idő és energia, mintha egy nagy tepsiben sült volna a szokásos, szögletes módon. Egyszerű, de látványos kinézetű étel lett belőle, amit a piteformákban tálaltam. 2 bőséges adag.
Megjegyzés: Műanyagmentes kész ketchup hiányában házi paradicsomlevet vagy natúr paradicsomkonzervet fűszereztem volna meg a szósznak, és szükség esetén egy kis keményítővel sűrítettem volna rajta.


1 megjegyzés:

Ottis írta...

Nagyon jól néz ki, biztos finom is!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails