2007. november 16., péntek

Birsalmás kosárka

Íme, itt a második kipróbált recept a Kaldeneker Gyurinál olvasott birsalmás cikkből. A lisztet persze teljes kiőrlésűre cseréltem, de kivételesen minden mást betartottam (na jó, a végén a porcukrozást azért hanyagoltam :-). Egyszerű és finom. A tésztából ugyan maradt ki (nyilván túl vékonyra nyújtottam), de azt kis körökre kiszaggatva külön kisütöttem – lekvárral igen jó. Könnyen kezelhető, praktikus tészta, nem hiába olvastam már Gyuri több receptjében is. Mivel nincs kimondottan édesre vagy sósra ízesítve, sokféle töltelékkel működik – szándékomban is áll majd kipróbálni párat (és természetesen majd beszámolok a tapasztalataimról).

Közben birsalmából kicsit sok lett az "önként jelentkező", vagyis a gyorsan fogyasztandó darab. Ezekből ugyanilyen tölteléket készítettem, csak azonnali felhasználás helyett üvegekbe raktam azt, és a dzsemekhez hasonlóan lezártam (5 perc fejenállás, utána szárazdunszt, mindez tartósító nélkül). Később még jól jön majd, akár muffint, akár ilyen kosárkát szeretnék sütni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails