2007. október 27., szombat

Paradicsomos fűszeres rizs (vegán)

A vegetáriánus szakácskönyvet lapozgatva fantasztikus látni, hogy a nálunk leginkább rizsköretként ismert rizsből mennyi mindent lehet csinálni – s messze nem csak köreteket. Igaz, az idei paradicsomszezonnak már vége, de annyira megtetszett ez a recept, hogy muszáj volt kipróbálnom – konzerv hámozott paradicsomból. Ritkán használok konzervet, ezt is csak azért vettem meg, mert a paradicsomon kívül semmi más nincs benne, tehát majdnem olyan, mint a natúrbefőtt. A levét belemértem a rizsfőzéshez szükséges folyadékba, a paradicsomokat meg felkockázva hozzákevertem a végén. A rizs nálam barna rizs – tekintve, hogy fehéret nem is tartok itthon, ezt is barnából csináltam. Ezt ugyan valamivel tovább kell főzni, mint a fehéret, de sokkal egészségesebb, és saját szubjektív véleményem, hogy finomabb is. Főleg, ha nem a legunalmasabb „sós vízben főtt rizs vegetával megszórva” című köret formájában kerül az asztalra :-)

Recept: Paradicsomos fűszeres rizs

Hozzávalók: 1 bögre (2,5 dl) barna rizs, 2 evőkanál olívaolaj, 1 doboz konzerv hámozott paradicsom, 1 teáskanál só, 1 teáskanál pirospaprika, 1 teáskanál szárított bazsalikom, víz, 1 teáskanál szárított petrezselyemzöld.

Elkészítés:

  1. A rizst megmosom, lecsepegtetem.
  2. A konzerv leöntött levét vízzel kiegészítem 2 bögrényire (0,5 literre).
  3. A folyadékot egy kis lábasban lassan felforralom a sóval, paprikával és bazsalikommal.
  4. Közben egy másik edényben felforrósítom az olívaolajat, majd kevergetve pár percig pirítom benne a rizst (a szakirodalom szerint így nem ragad össze – van benne valami).
  5. Felöntöm a folyadékkal, nagy lángon felforralom, majd szorosan lefedem, és nagyon kis lángon főzöm 30-35 percig.
  6. Elzárom a lángot, de a lefedett rizst még hagyom tovább párolódni 10-15 percig.
  7. Leveszem a fedőt, hozzákeverem a felkockázott paradicsomot, és petrezselyemzölddel megszórva melegen tálalom.

Fontos: A rizst párolás közben sem kevergetni, sem nézegetni nem szabad. Először nem hittem, hogy igaz, aztán egyszer egy hosszúra nyúlt telefonbeszélgetés után ránézve a rizsre megállapítottam, hogy rég sikerült olyan jóra :-)

Forrás: Kurma dásza: Ínycsiklandó vegetáriánus receptek, 33. oldal

Utólagos kiegészítés: Nemcsak önálló ételként, hanem töltelékként is felhasználható. Én például paprikát töltöttem meg vele.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails