2009. december 20., vasárnap

Csokoládés-mogyorós szaloncukor

Az idén készített szaloncukor-variációk újabb darabja; Nutella-kedvelők ne hagyják ki!

Serpenyőben illatosra pirítottam kb. 30 szem egész mogyorót, rázogatással folyamatosan keverve. Vízfürdőn felolvasztottam 5 dkg jó minőségű étcsokoládét (nálam 86%-os Cote d'Or), majd a tűzről levéve hozzáadtam 50 ml cukrozatlan sűrített tejet és 1/3 csomag (3,3 dkg) vajat, és simára kevertem. Utána került még bele 2 evőkanál méz és 8 dkg darált mogyoró - nekem ennyivel lett jó az íze és az állaga is (ha édesebbre szeretnénk, mehet több méz, de akkor mogyoró is több kell, hogy megfelelő legyen a végén a sűrűsége). Hűtőbe raktam úgy egy órára, majd kézzel megformáztam, egy-egy szem pirított mogyorót rejtve mindegyiknek a közepébe. Végül darált mogyoróba hempergettem, hogy szobahőmérsékleten se ragadjon majd bele a papírba. Tányérra sorakoztatva is tálalható, vagy tetszés szerint be is lehet csomagolni - én például sütőpapírból és alufóliából szoktam előállítani a régi időket idéző kétrétegű csomagolást (így). A kész csemege 3-4 napon belül elfogyasztandó. Ebből a mennyiségből kb. 25 darab telik ki.

A massza az idén felfedezett csokoládés mogyorókrém (házi Nutella) sűrűbb változata, remekül bevált ebben a formában. Mivel ebbe nem bevonatként kerül a csoki, remekül fel lehet hozzá használni az egyéb fajta szaloncukrok mártogatása után megmaradt olvasztott csokit (ami ugye szükségképpen marad, ha még az utolsókat is kényelmesen be akarjuk vonni).

Idő: kb. fél óra munka + közben 1 óra hűtés
Pénz: kb. 500 Ft a fenti adag (20 Ft/db)
3:2 a hazai hozzávalók javára (a csoki belga, a sűrített tej meg osztrák volt).

3 megjegyzés:

Puszedli írta...

De jó ötlet! A mogyorókrémemből ilyet is fogok csinálni.

Satuk/ Kata írta...

Szia! Életem első szaloncukrát elkészítettem, imádom, és köszönöm. Igazából évek óta nem ettem szaloncukrot.. sajnos most fogok :)
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=166173370086419&set=a.165830790120677.28985.100000812700227#!/photo.php?fbid=166173370086419&set=a.165830790120677.28985.100000812700227
HA érdekel. itt a kép. Ja, és írhatok hivatkozást ODA is? Hogy innen szedtem a tuti receptem?
Köszi mégegyszer! Kata

Dulmina írta...

Kata:
De jó, hogy Neked is bejött ez a recept! A képet sajnos nem tudtam megnyitni, pedig érdekel... (minden visszajelzésnek örülök). A rám hivatkozást és a népszerűsítést megköszönöm - hadd jusson el sokakhoz, hogy házilag is lehet egyszerűen, finom és egészséges karácsonyi csemegét készíteni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails