2009. december 8., kedd

Zebra szaloncukor

Egyszerű, de látványos ünnepi édesség, mindössze háromféle hozzávalóból, némi gyurmázással előállítva:

A fehér részt 5 dkg apró kókuszreszelék (egy csomagnyit nagy lyukú szűrőn átszitáltam, és az apraját használtam fel ehhez) és kb. 5 teáskanál repceméz, a feketét pedig 5 dkg darált mák és kb. 5 teáskanál repceméz alkotja. Mézből azért éppen ezt választottam, mert ez világos színű és finom kristályos. Annyi kell belőle, hogy (fakanállal) összedolgozva jól formázható masszát alkosson a kókusszal, illetve a mákkal.

Mindkét masszából egy-egy nagy pogácsát formáztam, majd egymásra tettem, és kézzel ellapítottam. Kettévágtam, egymásra tettem a két felet, és ismét ellapítottam. Ezután még egy felezés és még egy lapogatás következett. Végül kis "oszlopokat" szeleteltem belőle, és kézzel szaloncukor formájúra gömbölyítettem őket. Így tányéron kirakva is tálalható, vagy be is lehet csomagolni (ezt én így szoktam) - garantált meglepetést okozva a gyanútlan fogyasztóknak!

Elég tömény, de mértékkel fogyasztva még egészségesnek is mondható csemege. Az alapötleteket a Hamikus Zsuzsi Tündérkonyhájában szereplő mézesmák / dió / kókusz, valamint Klári élő marcipánja adta.

Ez a mennyiség 18-20 darabot ad ki. Nem romlandó, ezért előre elkészíthető, illetve a karácsonyfáról való leeszegetése sem sürgős feladat (de azt azért ne várjuk meg, míg a mák megavasodik benne).

Idő: egy jó fél órát elmolyoltam vele, de lesz ez még gyorsabb is :)
Pénz: kb. 200 Ft a fenti adag (10 Ft/db)
A méz és a mák természetesen hazai volt, a kókuszreszelék nem.

6 megjegyzés:

harmony írta...

nekem ez nagyon tetszik :)

Bridge írta...

Hű, ez az Öcsémnek szerintem nagyon fog tetszeni, de ha kicsit több méz kerül bele, Apa is eltüntetne egy tállal... :)

Névtelen írta...

Szuper ötlet! Annyi jó ötletet adtál már a karácsonyi készülődéshez, hogy gondoltam megleplek valamivel, nézz be hozzám légyszi!

Emese írta...

Szia Dulmina!


Szemeztem már egy néhány napja ezzel a szaloncukival. Ma jutott rá időm, megcsináltam. TÖKÉLETES!
Bár a kiskanálnyi méz helyett nagykanálnyi lett, de megoldottam plusz mákkal és kókusszal.
Nekem édesnek tűnt ezért bevontam étcsokival. Nagyon-nagyon finom!

Köszi a tippet!!!
Jövök még a házad tájára jó ötletekért...;)
üdv
Emese

Névtelen írta...

Nem őrölt mák kell bele a darált helyett? Ha virágmézzel próbálom, abból több kell? És vizes kézzel lehet formázni? Köszi!

Dulmina írta...

Az igazi mákdaráló nem elvágja, hanem szétnyomja a mákszemeket, úgyhogy őröltnek nem nevezném. A finomkristályos méz az állag miatt szükséges, folyós virágmézzel valószínűleg nem fog formázhatóvá összeállni. Repce helyett például napraforgómézet vagy valamilyen krémmézet ajánlanék hozzá. Én száraz kézzel formáztam, ha esetleg ragadna, akkor további mák/kókuszreszelék kell hozzá, illetve azt lehet szórni alá.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails