2008. december 17., szerda

Párolt vöröskáposzta almával

Mai ebédem volt ez a gyors, egyszerű finomság, de jobban belegondolva, akár az ünnepi asztalra is el bírom képzelni, ráadásul a húsevő szakasz számára könnyedén köretté alakítható.

Egy kis fej vöröskáposztát késsel feldaraboltam: előbb kettévágtam, majd "elfaragtam", a torzsáját kikerülve. Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olajat melegítettem, majd ráraktam a káposztát, és időnként megkeverve párolni kezdtem. Én szeretem, ha még harapható, úgyhogy nem vittem túlzásba (szükség esetén egy kis vizet lehet önteni alá, de ne ússzon a lében). Kóstolás után pedig azt is eldöntöttem, hogy jó lesz így natúr, igazán kár lenne fűszerekbe fojtani a saját ízét. Közben felkockáztam a torzsáját, meg pár szem almát, aminek a magházát kivágtam, a hámozástól viszont eltekintettem. Előbb a káposztát szedtem a tányérra, majd ráhalmoztam az almát, és már kész is volt. Jólesett utána egy kis pohár vörösbor.

Vega módozatban a fentiek szerint készíteném, húsevő módozatban meg kevesebb almával (esetleg alma nélkül), köretként. Meg persze aki akarja, fűszerezze a tányérján (a sót meg az ecetet szerintem kérni fogják hozzá; illetve az almás változatot egy kis fahéj biztos nem rontja el).

(A bejegyzés a Vegán karácsony című blogban is megjelent.)

4 megjegyzés:

harmony írta...

épp vöröskáposztás recepteket keresgélek a neten, de mindben van ecet vagy cukor. nagyon nehéz valóban "egészséges" salireceptekre lelni. gyanítom hogy én is vagy nyersen vagy így simán megpárolva fogom megenni...

Dulmina írta...

Igen, az a "szabvány" fűszerezés, meg gondolom, jó hosszú, lefedve párolással "súlyosbítva". De olvastam én már ettől cifrábbakat is :)
Nyersen nekem nem igazán jött be (tegnap megkóstoltam), de így enyhén megpárolva nagyon ízlett!

harmony írta...

én is csak az elmúlt időkben jöttem rá, hogy attól hogy valami saláta vagy pl. vega kaja még nem biztos hogy olyan alkotókból van amik tényleg egészségesek is.

Dulmina írta...

Bizony, sok dologgal "agyon lehet vágni" egy-egy ételt, akár hozzávalókkal, akár elkészítési móddal. Persze ezek után ne csodálkozzon senki, hogy nincs is olyan jó hatással rá, mint várta...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails