2009. szeptember 14., hétfő

Fűszeres almás szelet (vegán)

Alkalmi vételként került hozzám egy jó adag apró véralma a hétvégén, aminek egy részét célszerűnek láttam azonnal elfogyasztani. A számítógépet bekapcsolva nem is kellett sokat gondolkodnom, hogy mihez használjam fel, hiszen a Bloggerbe belépve az Olvasnivalók listájának tetején Renáta receptje fogadott. Egyszerű, ízlésemnek való (illetve minimális módosítással hozzáalakítható), a hozzávalók is fellelhetők itthon, és ha kerekre készítem, némi jóindulattal még tortának is nevezhető - kell ennél több?


Én így készítettem:

Egy tálban összekevertem az alábbi por összetevőket:
  • 25 dkg Graham liszt
  • 10 dkg kukoricakeményítő (ennek hiányában szerintem kukoricaliszt is jó)
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1 1/2 mokkáskanál őrölt fahéj
  • 1 mokkáskanál őrölt szegfűszeg
  • 1 evőkanál cukormentes holland kakaó
Egy másik tálban pedig az alábbiakat:
  • 25 dkg puha margarin
  • 5 evőkanál barnacukor
  • 1 evőkanál vanília kivonat
  • 1 1/2 dl víz
A nedves elegyhez hozzáadtam a szárazat, és gyorsan összekevertem. Még 1/2 dl víz hozzáadásával ez könnyedén ment (hogy pontosan mennyi folyadék szükséges, az a liszt minőségétől függ).

Kikent, kilisztezett kapcsos tortaformába öntöttem, és kanállal elsimítottam. A véralmát megtisztítottam, és nyolcad szeletekkel bőségesen kiraktam a tészta tetejét.

180 fokon 30 percig sütöttem (ezúttal előmelegített volt a sütő, mert zöldségeket sütöttem előtte), majd megkentem a tetejét házi baracklekvárral (egy fél literes üveg fele fogyott el rá), megszórtam egy marék összeaprított dióval (de bokormogyoróval sem lehet rossz...), és visszatettem még 5 percre sülni, aztán meg az elzárt sütőben hagytam további kb. 5 percre. (A lekvár és a dió akkor kerüljön rá, amikor a tűpróba már majdnem késznek mutatja a tésztát. A szükséges idő erősen sütőfüggő.)

Langyosan és kihűlve egyaránt finom, könnyű desszert, amit így tortaként lehet szeletelni.

Idő: kb. 20 perc munka + 40 perc sütés
Pénz: kb. 500 Ft az egész (12 nagy szelet)
Hazai alapanyagokból, a fűszerek és a barnacukor kivételével.

2 megjegyzés:

Bridge írta...

Milyen az a véralma?

Dulmina írta...

Kicsi, sötétpiros, nagyon illatos, és felvágva sem barnulós - aszalni sem lenne rossz... Én sem ismertem korábban (legalábbis nem nevén), de a piacon a termelők örömmel mesélnek a kertjükről és a növényeikről, és természetesen ebből a fajták megnevezése sem marad ki. Én meg érdeklődve hallgatom és művelődöm :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails