2009. szeptember 5., szombat

Borban sült krumpli


1 kilónyi krumplit meghámoztam, kis hasábokra vágtam, és elrendeztem egy közepes tepsiben. Francia fűszerkeveréket daráltam rá (Kotányi malom), majd öntöttem rá úgy 3 dl fehérbort, 2 dl vizet és 1 dl étolajat (napraforgó), így éppen ellepte a folyadék. 200 fokon 45 percig sütöttem előmelegítés nélkül, majd még az elzárt sütőben hagytam egy darabig.

Az elkészítés módja kísértetiesen emlékeztet a görög sült krumpliéra. Nekem nagyon ízlett ez a fűszerezés is, és a rövidebb sütési időnek köszönhetően ezúttal az általam oly fontosnak tartott rághatóság is megvolt (nem recsegős, de nem is az a vajpuha). Ez az olajmennyiség is bőven elég volt hozzá, hogy legyen egy vékony olajréteg a tetején, és enyhén megpiruljon a felső réteg. A visszamaradó lé természetesen most is valami más étel alapjául szolgált másnap: beáztatott barna rizst főztem meg benne, kihagyva az elején a rizs megpirítását, mert nem akartam még további olajat adni hozzá.

A kiinduló receptet Gizinél olvastam, a darabolás módját és a fűszerezést cseréltem le benne. Nagyon ritkán használok kész fűszerkeveréket, ez az egyik, amit viszont kedvelek (finom, nincs benne semmilyen mű összetevő, praktikus őrlőfejes üvegben van - egyedül azt sajnálom, hogy nem utántölthető az üveg).

Idő: 1 jó óra elteltével lehet enni, de csak 10 percnyi munka van vele az elején
Pénz: kb. 200 Ft a fenti mennyiség, ami 2 adag főétel vagy 3-4 adagnyi köret
A fűszer kivételével hazai alapanyagokból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails