2009. szeptember 10., csütörtök

Sajtos krumpliszeletek

A legutóbbi krumpliszállítmányban akadt néhány jó alakú, méretes példány, azokból készítettem ma ezt az egyszerű, de ízletes ételt ebédre:

A krumplikat meghámoztam, majd kb. 1 cm vastag szeletekre vágtam. A két szélső kivételével a többit egy vékonyan kiolajozott sütőlemezre rakosgattam úgy, hogy a nagyobb felületű oldaluk legyen alul. A szélső szeletekből pedig hasábokat vágtam, és a tepsi sarkába ömlesztettem őket, némi olajjal összeforgatva. A szeletek tetejét is megkentem egy kis olajjal, enyhén sóztam, majd beraktam a sütőbe. 200 fokra kapcsoltam, és 20 percig sütöttem így, majd egy lapát segítségével megfordítottam a szeleteket, és felszeletelt füstölt parenyicát raktam mindegyiknek a tetejére. Visszatettem a sütőbe, amit 10 perc elteltével elzártam, de még benne hagytam az ételt további 5-10 percre. Tányérra rendezve tálaltam. Én főételként ettem, de persze köretként is megállná a helyét a sima sült krumpli helyett.

Idő: kb. 45 perc elteltével lehet enni, de csak kétszer 5 percnyi munka van vele
Pénz: kb. 500 Forintból kijön 2 bőséges adag főétel vagy 3-4 adagnyi köret
Hazai alapanyagokból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails