2009. szeptember 1., kedd

A túlérett barack

Még a hétvégén készítettem ezt az adag ivólevet, mivel sikerült ugyanannál a néninél, ugyanazt a fajta kopaszbarackot vennem, mint amiből tavaly már bevált:

Utója volt már, olyan érett, hogy gyümölcscukor hozzáadása nélkül is nagyon ízletes lett belőle a lé - a fahéjat meg egész egyszerűen elfelejtettem :) Részletes leírás itt.

Kilátásban van körtéből és birsből is - még ha ez utóbbi biztos nem is lehet ilyen natúr változat.

Idő: bő 2 óra alatt kész volt az egész, persze ehhez kellett, hogy a 10 literes fazékban egyszerre meg tudtam főzni az egészet, az üvegeket pedig már csak átöblíteni kellett, mert alaposan elmosva várták bedobozolva, hogy megtöltsem őket valamivel
Pénz: 650 Ft volt a 6,5 kg barack, amiből némi vízzel felöntve 10 liter lé lett (nem túl híg, hiszen azt az íze bánta volna, csak olyan szívószállal is iható)
Hazai, helyi alapanyagból, sokadszor újratöltött üvegekben.

10 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon ötletesnek találom a gyümölcs felhasználását, noha a kopasz barackért nem rajongok. De lehet, hogy így kipróbálom...

Dulmina írta...

Enni én sem ezt a fajtát szeretem igazán, de befőttbe meg ivólébe nagyon praktikus, mert nem kell meghámozni (a szőrösről azért inkább csak lehúzom a héját, és nagy mennyiségnél ez már észrevehető munka).

Nóra írta...

Nagyon jó ötlet! Ahova járok "szeddmagad őszibarackosba", ott már csak a héten van barack és jó érettek.
Lehet, hogy én is kipróbálom, bár nem nagyon vannak már üvegeim...
Tartósítószer semmi nincs benne?

Dulmina írta...

Én folyton gyűjtöm az üveget, mégis gyakran érzem, hogy nincs elég :)

Tartósító nem kell bele, mert forrón öntöm üvegbe, és azonnal lezárom. Ha kihűlve behúzódott a kupak közepe, akkor jól zár, nem fog megromlani. Ha viszont valamelyiknek véletlenül benyomható maradt a kupakja, azt mihamarabb elfogyasztom.

Jó munkát, ha belevágsz!

Nóra írta...

Kedves Dulmina!
Készen van már az őszilé, és épp most készül a körtelé. :-) Szerintem a folytatásban nálunk is lesz birsalma lé is. :-)
Köszönöm az ötletet!

Dulmina írta...

Nagyon ügyes és szorgos vagy!
Elfelejtettem írni, hogy függőséget okoz, most meg már késő :)

Nóra írta...

Tényleg késő már! :-) Függők lettünk.

Snöcy írta...

Szia!

Szia! Barackból megcsináltam, isteni! Most alma túltengésünk van, szerinted almából is meg lehet csinálni ilyen módszerrel? Köszi, szia:Snöcy

Dulmina írta...

Igen, almából is szoktam csinálni, mikor nem győzöm olyan sebességgel enni, ahogy romlana. Annak kifejezetten jót tesz a fahéj vagy esetleg egy kis puncs fűszer. Szintén mostanában aktuális körtéből és birsből is. Utóbbihoz persze mindenképpen kell egy kis édesítés, illetve szoktam lágyítani úgy is, hogy nem magában használom a birset, hanem almát vagy körtét is teszek hozzá.

Snöcy írta...

köszönöm, kipróbálom!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails