2009. szeptember 15., kedd

Őszi árpagyöngyös-babos egytál

Kétségtelenül az ősz jele, hogy ismét megkívántam az árpagyöngyöt. Egy kis gyöngybabbal. Meg valami pirossal. Mondjuk így:

Megmostam és éjszakára beáztattam 1 bögre árpagyöngyöt és 1 bögre gyöngybabot. Forró vízbe mártás után meghámoztam, majd felcikkeztem 1/2 kilónyi paradicsomot. 1 érett paradicsompaprika csutkáját eltávolítottam, húsát pedig kis darabokra vágtam, és kevés olajon enyhén átpirítottam, gyakori kevergetés mellett. Majd hozzáadtam a beáztatott magokat az áztatóvíz nélkül, az előkészített paradicsomot és annyi vizet, hogy jól ellepje az egészet. Felforraltam, majd kis lángon, lefedve puhára főztem (a babot érdemes ellenőrizni; tapasztalatom szerint a gyöngybab hamarabb megfő, mint a nagyobb szemű fajták). Közben időnként rá-ránéztem, átkevertem, és pótolgattam a levét; víz helyett kb. 1 dl erejéig vörösborral (az alkoholtartalma elpárolog, de akit zavar, csak vízzel is csinálhatja). (Nem akartam bő lére ereszteni, ezért voltam ilyen óvatos - aki leves műfajban utazna inkább, bátran öntse fel, és akkor különösebb odafigyelést se igényel fővés közben.) Friss kakukkfűlevelekkel, őrölt pirospaprikával és némi sóval ízesítettem. 2 bőséges vagy 3 mérsékelt adag. Húsos változatban is el bírom képzelni, belefőzött, vagy külön megsütött és tálaláskor rárakott kolbászkarikákkal (utóbbi eset célszerű például akkor, ha vegák és mindenevők is fogyasztanak belőle).

Idő: kb. 1 óra, de mindössze 10-15 percnyi munkával az elején, csak a magok beáztatása igényel egy kis előzetes tervezést
Pénz: kb. 300 Ft / 2-3 adag, vega változatban
Hazai alapanyagokból.

2 megjegyzés:

Daisy írta...

Most, hogy én is rákaptam az árpagyöngyre, ezt muszály lesz megfőznöm. Persze nálunk hós is kell hozzá, de ma vettem egy szép darab bőrös császárhúst. Eddig nálunk csak leves készült, de azt nagyon szeretjük a férjemmel. Épp a napokban írtam róla.

KryaSpirit írta...

Ez egy nagyon jó kis recept! Az árpagyöngyöt nemrég fedeztem fel, de nagyon ízlik, a babot meg imádom minden formájában! Köszi a receptet!:))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails