2009. szeptember 11., péntek

Gyors túrós pogácsa


Egy nagy tálba daraboltam 25 dkg margarint, és összemorzsoltam 25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszttel. Hozzáadtam 1 teáskanál sót és 1 csomag sütőport is, végül hozzágyúrtam 25 dkg túrót. Enyhén lisztezett felületen kinyújtottam, hajtogattam, majd újra kinyújtottam kb. 1,5 cm vastagra. Késsel berácsoztam a tetejét, és kis pogácsaszaggatóval kiszaggattam. A kivágott pogácsákat kikent sütőlemezre raktam (lehet viszonylag sűrűn, alapvetően felfelé nőnek, nem oldalra). A leeső darabokat összegyúrtam, és ugyanígy további pogácsákat formáztam belőle. 180 fokon bő 15 perc alatt sült pirosra egy-egy adag. Nekem 64 darab lett, így egy nagy meg egy kis tepsiben tudtam megsütni az összeset.

A kiinduló recept forrása, amit itt-ott módosítottam:
Fazekasné Szántó Tünde: Élvezetes egészség. Bio ételek szakácskönyve (Tóth Könyvkereskedés és Kiadó, Debrecen)

Idő: egy jó óra alatt megvan mindenestül, mosogatást is beleértve
Pénz: kb. 450 Ft az egész (nekem most akciós túróból még olcsóbb volt)
Hazai alapanyagokból.

3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Ha van hozzá kedved, gyere játszani:
http://napmatka.blogspot.com/2009/09/miert-is.html

Brigitta írta...

MIlyen jó kis finomság!

Atyám,most nézem,hogy szegedi vagy!Mióta olvasgatlak,és csak most vettem észre!Én alig 30km-re Hódmezővásásrhelyről írogatok!Kicsi a világ!:))

Egyábiránt a paprikakrémem kész,a ketchup-ot a következő hétvégére tervezem!:))

Névtelen írta...

Remélem, margarint már nem használtok azóta SEM....:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails