2011. június 17., péntek

Répafőzelék (laktovega)

Jókora adag zsenge répát kaptunk - honnan máshonnan? - a Tanyáról. Egy részét jóízűen elrágcsáltuk nyersen, de pár nap elteltével ez már nem olyan élvezetes, mint frissen. Így a maradékból főzelék lett, amit ezúttal nem zabpehelyliszttel vagy keményítővel, hanem krumplival sűrítettem a lehető legegyszerűbb módon, villával szétnyomva.


Alaposan megmostam kb. 3/4 kilónyi sárgarépát, és kis hasábokra daraboltam. Ledörzsöltem és szintén hasábokra vagdostam 5-6 közepes szem újkrumplit és 1 kis jégcsapretket is (utóbbi elhagyható, csak nekem épp volt itthon egy fonnyadni kezdő példány). Egy vastag aljú edényben megolvasztottam 2 deka vajat, és kevergetve enyhén átpirítottam rajta az előkészített zöldségeket. Ezután felöntöttem 2-2,5 dl tejjel, és kis lángon, lefedve puhára pároltam. A krumpliból és a retekből villával szétnyomtam valamennyit az edény oldalán (de ha féltjük az edényt a karcolásoktól, akkor vegyük ki a darabkákat, és egy tányéron törjük össze), hogy összekeverve meglegyen a főzelék-sűrűség. 1 csokor összetépett petrezselyemzölddel és 1 csapott mokkáskanál sóval ízesítettem, így a fűszerezés nem nyomta el a vajas zöldségek finom ízét.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails