2009. október 26., hétfő

Tobozkoszorúk

Eljött az év folyamán összegyűjtögetett fenyőtobozok felhasználásának ideje. Hétvégén a temetőbe készítettem koszorúkat halottak napjára. Ezekre nem kerül díszítés, csak majd meggyújtott üvegmécses a közepükbe. Némi dekorálással karácsonyi asztali díszeket is lehet majd készíteni ugyanilyen alapból.

Egy-egy koszorúhoz kiválogattam 10-12 tobozt, amelyek közel egyforma méretűek. A vastag drót merevítőként szolgál, a vékonnyal pedig úgy lehet rá rögzíteni a tobozokat, hogy a kész koszorún ez majd nem látszik. A tobozok alján a pikkelyek közé igazítva tekertem körül a vékony drótot, és úgy lett megfelelő a tartás és a távolság, hogy közöttük két-két "üres" körbetekerés van a merevítő dróton. A drótokat nem vágtam le előre, hogy biztosan ne kelljen közben toldani.

Az összeillesztett drótvégekből kifejezetten akasztót is lehetett volna csinálni, én most azért nem tettem, mert nem ilyen módon lesznek majd elhelyezve a koszorúk.

A kör kialakítása után megfordítottam a koszorút, hogy a drótos rész kerüljön alulra, és minden második tobozt befordítottam középre.

A felhasznált tobozok méretével és/vagy számával szabályozható a méret. Csak az a lényeg, hogy páros számú toboz legyen, és érdemes figyelembe venni, hogy a végén a tobozok befordításával alaposan csökken a középső tér.

Idő: kb. 2 óra alatt megvolt a 6 db (első kép)
Pénz: Ez most ingyen volt - a tobozokat a közeli erdőben gyűjtöttem, a drótok meg újrahasznosított darabok (a vastag villanyszerelési hulladék, a vékony meg egy tönkrement ruhaszárító zsinórzata széttekergetve).

4 megjegyzés:

Daisy írta...

Valóban, minden házban van elfekvő "kacat", de nem mindenki tudja megfelelően hasznosítani. Én is elteszem a gyárból/ TV,hűtő stb./ jövő kötözőket is, mert jól jön az még és a virágokról is le szoktam szedni a támasztó drótot, amit a virágüzletben tettek rá. Van olyan helyzet és vannak olyan emberek, amikor ezekkel már nem merek dicsekedni. A karácsonyi koszorúkat sok éve már én készítem, néha 4-5 db.-ot is és ősszel szedtem hozzá a tobozokat, de még sosem jutott eszembe, hogy a temetőbe is készítsek.Gratulálok!

Dulmina írta...

A temetőbe én is talán tavaly csináltam először koszorúkat, azelőtt csak összekötött fenyőágakat vittünk karácsonykor.
A kapott virágokról én is mindig leszedem a drótot és a szalagot, már csak azért is, mert azzal együtt nem lehet komposztálni :) No meg sokszor tényleg jól jön, ha van itthon ilyesmi. Amúgy is eléggé gyűjtögető vagyok, és ha értelmesen megoldható, szeretem újrafelhasználni a dolgokat.

Szamóca írta...

Hú, de jól néznek ki!
Milyen egyszerű és sokkal mutatósabb, mint amit a virágboltokban lehet kapni.
Muszáj nekem is csinálnom ilyet! :-)

Dulmina írta...

Jó munkát hozzá!

A karácsonyi sorozat még nekem is hátravan, de nem is sürgős.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails