2009. október 10., szombat

Birsalmás muffin (vegán)


4 közepes birsalmát (kb. fél kiló) alaposan megmostam, majd a magház eltávolítása után kis darabkákra vágtam, és fél liternyi enyhén citromos vízbe tettem (épp ellepte a lé). 1 evőkanál barnacukor hozzáadásával éppen puhára főztem. A végén pedig leszűrtem és jól lecsepegtettem a birsdarabokat a létől.

Közben egy nagy tálban összekevertem az alábbiakat:
  • 2 bögre (240 ml-es) teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 2 evőkanál őrölt lenmag
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1/2 teáskanál őrölt szegfűszeg
  • 2 evőkanál barnacukor (édesszájúak tegyenek többet)
Aztán hozzáadtam az alábbiakat is:
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 7-8 dkg olvasztott margarin, amiből előbb egy tollkenő segítségével kikentem a muffinforma mélyedéseit (lehet helyette vajat vagy olajat használni, kinek-kinek hite szerint - vajjal persze nem vegán a recept)
  • 1 jó bögrényi kompótlé, hogy könnyen keverhető, de nem túl folyós tészta legyen (a maradék levet meg megittam)
Végül beleforgattam a főtt birsdarabokat is.

Kikent muffinforma mélyedéseibe kanalaztam, 12 felé elosztva (elég nagyok lettek, de két tepsivel meg messze nem lett volna, és pár darab miatt nem tartottam érdemesnek a kétkörös sütést).

Nálam 180 fokon 30 perc alatt sült meg, előmelegítés nélkül. Akkor sült át, ha a beleszúrt fogvájó tisztán jön ki (tűpróba). A kész muffinokat pár percig állni hagytam a formában, majd óvatosan szedtem ki, mert ahol a szélére keveredett birsdarab, ott egy picit odatapadt (viszont nagyon finoman meg is pirult). (A magam részéről továbbra sem tervezem a rászokást a papír használatára, inkább vállalom ezt a kis kényelmetlenséget néha.)

Illatos, ízletes, extra gyümölcsös sütemény lett, ami még másnap sem száraz.

A kiindulási alap a neten számtalan helyen (például itt) fellelhető Birsalmás muffin recept volt. Reform-vegán kivitelben meg én így képzelem.

Idő: egy jó óra alatt megvan mindenestül
Pénz: kb. 250 Ft
A fő hozzávalók hazaiak voltak, az ízesítők - jellegükből adódóan - nem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails