2009. október 20., kedd

Natúr paprikakrém

Még mindig tart az olcsó paradicsompaprika a piacon - naná, hogy megint nem tudtam ellenállni! Paradicsom viszont már nem volt jó érett, ezért nem a lecsó-szószból lett ismétlés, hanem ezúttal csak paprika került az üvegekbe. Némi cseresznyepaprikát is daráltam közé, így enyhén csípős, de azért nem ad tűzleheletet. Viszont se sót, se más fűszert nem tettem bele, hogy ez ne korlátozza a lehetőségeimet a felhasználáskor.

A paprikákat megmostam, felvágtam, és eltávolítottam a csutkájukat és a magjaikat. A fél-negyed paprikákat még egyszer átöblítettem, hogy a szárukhoz berakódott homok és a belsejükbe tapadt magok is távozzanak. Késsel nagyjából összevágtam, majd áthajtottam a húsdarálón (így a testmozgás is megvolt :). A csípőseket külön daráltam a végén, és bekeverés közben kóstolgattam, hogy mennyi kerüljön bele. (Nálam most 7 kilónyi paradicsompaprikához 1 kilónyi óriás cseresznyepaprika ment, mindkét fajtát nyersen, még előkészítés előtt mérve.) A darálmányt üvegekbe kanalaztam (nekem sajnos már csak ivóleves volt üresen a megfelelő méretben és mennyiségben, de azért megoldottam - így hidegen nem olyan vészes betölteni, mint forrón lett volna), majd a celofánnal bélelt fedők rácsavarása után a natúrbefőtt mintájára kidunsztoltam a kuktában.

Idő: összesen ráment egy fél nap, a munka valamivel kevesebb, a dunsztolás közben már lehet mást csinálni
Pénz: 800 Ft volt a 8 kg paprika, amiből lett bő 6 liter (nálam most 19 db 330 ml-es üveg) paprikakrém + egy kis maradék (30 Forintba sincs egy Erős Pistás / Édes Annás üvegnyi, és 100 % paprikából van)
Hazai, mi több, a környéken termett alapanyagból.

-----------

Utólagos kiegészítés:
Az alábbi ételekhez használtam fel:

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails