2009. május 30., szombat

Karalábépaprikás


2 közepes karalábét meghámoztam, felkockáztam. Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, és rádobtam az előkészített karalábét. Néha megkeverve enyhén átpirítottam, majd felöntöttem kb. 1 dl vízzel. Ollóval negyedekbe vágtam egy kis marék aszalt paradicsomot, majd ezt is hozzáadtam. Fűszereztem: 2 teáskanálnyi őrölt paprika, 1/2 teáskanálnyi só és egy kis őrölt köménymag került rá. Összedaraboltam 2 kis zöldpaprikát, és ezt is hozzátettem. Időnként megkeverve roppanós-puhára főztem. Én rövid lével szeretem az ilyesmit, ezért inkább közben öntöttem még hozzá egy kis vizet, mikor úgy kívánta, a végén pedig szinte teljesen elfőztem a levét. (Tunkolható szaftja úgy lett volna, ha több vizet használok, és egy kis kukoricalisztet keverek hozzá a végén - mint a főzelékeknél.) Közben csökkentett mennyiségű (adagonként 8 dkg) durumbúzás tésztát főztem ki hozzá köretnek. Tálaláskor egymás mellé szedtem a paprikást és a tésztát, majd megszórtam egy kis petrezselyemzölddel, és felkarikázott zöldpaprikát tettem mellé. 2 adag.

3 megjegyzés:

murok marci írta...

hú, ez nagyon izgalmas. sosem gondoltam volna rá karalábéból paprikást fözni, pedig de jó akár gombából vagy borsóból is. miért ne karalábéból?!

klarkat írta...

Nézz be hozzám!

erős ildikó írta...

Már megint egy remek ötlet a karalábéra (és én még mindig nem ettem...:(
Az is nagyon tetszik, ahogy összevágtad!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails