2009. május 22., péntek

Epres pite (vegán)

Az eperdzsem készítése után ez volt a "jutalom" a maradék eperből (na jó, szándékosan többet vettem, hogy biztosan jusson egy sütibe is :)

Az alaphoz összekevertem az alábbiakat:
  • 25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 2 evőkanál finomítatlan nádcukor (amúgy meg ízlés szerint; mézzel is jó)
  • 1/2 citrom reszelt héja (elhagyható; most épp volt kéznél)
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • kb. 2,5 dl víz (2-3 részletben hozzáadva; a legvégén egy nem túl folyós, jól keverhető tésztát kell kapni)
  • 1/2 citrom kifacsart leve (ha épp nincs friss citromom, egy csipet citromsavat teszek helyette - ettől indul majd be a szódabikarbóna)
  • 6 evőkanál étolaj
Kikent, lisztezett csatos tortaformába öntöttem, majd kiraktam a tetejét félbevágott eprekkel (amiket mosás után alaposan lecsepegtettem, hogy ne áztassák el a tésztát).

Nálam 180 fokon 25 perc sütés kellett neki, előmelegítés nélkül (de a tűpróba a biztos).

Szép laza, egyáltalán nem száraz süti lett, amit tortaként lehetett szeletelni. Frissen volt a legfinomabb; egyébként sem érdemes sokáig tartogatni a lédús gyümölcs miatt.

A tészta receptjét eredetileg Katánál olvastam; nálam már a fenti módon vonult be az alapreceptek közé. Külön értékelem benne, hogy gyorsan és egyszerűen össze lehet dobni, és nekem személy szerint sokkal jobban is ízlik ez a tej- és tojásmentes változat, mint a hagyományos piskóta (vagy annak valamilyen változata).

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Dulmina!

Nagyon örülök, hogy Rád találtam, gratulálok a közérthető, ízléses fotókkal ellátott receptjeidhez. Igaz, hogy még csak pár napja nézegetem oldaladat, de máris megcsináltam az epres pitédet, ami gyönyörű lett, és finom is! Mivel nem vagyok gyakorlott a reformsütik készítésében, azt kérdezném Tőled, hogy mitől lett kissé kesernyés az íze? ( én megeszem így is, de a gyerekeknek minimálisan megporcukroztam, így nekik is ízlik.) Mivel nincs ötletem - nádcukrom elfogyott, 2 ek mézet raktam bele - ezért kérdezlek Téged, előre is köszönve válaszod! És nem utolsó sorban köszönöm az oldaladat, mostantól egyre több receptedet fogom elkészíteni! :-)
Üdvözlettel : Timea

Dulmina írta...

Kedves Timea!

Üdvözöllek virtuális konyhámban, örülök, hogy tetszenek a receptjeim.

A teljes kiőrlésű lisztes sütik alapból egy kicsit más ízűek, amit idővel meg lehet szokni, illetve saját ízléshez szabni az édesítés és egyéb ízesítés mértékét (én erősen alulról lövöm a közízlést ilyen téren, meg úgy vagyok vele, hogy inkább alul legyen édesítve, mint túl, mert legfeljebb utólag tesz még rá, aki akar). Helyenként olvasni olyat is, hogy a 100% teljes kiőrlésű liszt ad egy kesernyés beütést - bevallom, én nem érzem és így nem zavar, de esetleg érdemes kipróbálni kevert lisztből ugyanazt, pl. úgy, hogy fele sima, fele teljes kiőrlésű liszt kerül bele (a fehér liszthez viszont valamivel kevesebb folyadék kell a megfelelő állaghoz).

További jó sütést-főzést, remélem, ízleni fog más is, amit kipróbálsz.

Szép napot!
Dulmina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails