2009. május 18., hétfő

Tavaszi zöldséges-tésztás egytál


2 zsenge karalábét meghámoztam, majd kis hasábokra vágtam. Alaposan megmostam, majd hasonlóképp feldaraboltam 1 csomó új répát és 1 csomó új petrezselyemgyökeret is. Mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, majd rádobtam az előkészített zöldségeket, és időnként megkeverve félpuhára pároltam. Közben tépkedtem rá jó bőven a petrezselyem zöldjéből. Felöntöttem egy kis vízzel, hozzáadtam 1/4 csomag (12,5 dkg) durumbúzás szarvacska tésztát, majd még annyi vizet, hogy épp ellepje az egészet. Kevés sóval ízesítettem, és lefedve addig főztem, amíg a tészta puhulni kezdett (a haraphatónál azért még valamivel keményebb állag). Ekkor megszórtam 1 evőkanál kukoricakeményítővel, és a forgatáshoz is használt falapáttal összekevertem (nem kell félni, a kukoricaliszt egyáltalán nem csomósodós), és vártam egy kicsit. Mivel nem tartottam elég sűrűnek, ezt megismételtem, így lett a képen látható főzelék állagú. (Természetesen ízlés szerint lehet más sűrűségűre is készíteni, sőt több vízzel levesnek is el bírom képzelni ugyanezt.) Ez a mennyiség 2 adag. Csak annyit érdemes készíteni, amennyi frissen elfogy, mert álltában még puhul benne a tészta.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails