2010. március 28., vasárnap

Paprikás árpagyöngy gombával (vegán)

A tavasz azt is jelenti, hogy sokkal több időt töltök a kertben, mint a konyhában. Így még inkább előtérbe kerülnek a minimális munkával elkészíthető ételek. Ma például ez:


Előző este beáztattam 1 bögre árpagyöngyöt. Másnap egy vastag aljú, mély serpenyőbe raktam, felöntöttem 1,5 bögre vízzel, és hozzáadtam 25-30 dekányi szeletelt, fagyasztott gombát, valamint ízesítettem 1 evőkanál sós paprikakrémmel plusz 1 teáskanál őrölt pirospaprikával. Mivel a fagyasztott gombát nem pirítottam le az elején, ahogy a frissel tettem volna, hozzáadtam 1 evőkanál étolajat is, hogy kihozza a paprika ízét. Kis lángon, lefedve az árpagyöngy megpuhulásáig pároltam (kb. 25 perc). Házi savanyúsággal tálaltam. Ez a mennyiség 2 adag. Én most így, vegán módozatban ettem, de ízlés szerint ki lehet egészíteni tejföllel, akár a végén belefőzve, akár tálaláskor a tányéron.

Idő: fél óra elteltével lehet enni, amúgy mindössze pár perc munka az elején, plusz némi előre gondolkodás az árpagyöngy beáztatása miatt
Pénz: kb. 300 Forint a fenti mennyiség
Hazai alapanyagokból.

1 megjegyzés:

j írta...

Szia!
Díjjat kaptál Tőlem! Nézz be a blogomba!
:0)
Szuperek a recepptjeid!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails