2007. szeptember 30., vasárnap

Reszelt rebarbarás süti

A mai „piacfia” a rengeteg gyümölcs mellett hat szál rebarbara volt. Korábban olvastam már róla, csak azt nem tudtam, hogy hol is lehet szerezni olyat. Mi tagadás, nem gondoltam, hogy a dorozsmai piacon... Némi internetes kutatómunka után pedig már meg is volt a recept, amit többé-kevésbé próbáltam aztán betartani :-) Végül ez lett belőle:

Recept: Reszelt rebarbarás süti

Hozzávalók: a rebarbarás alaphoz: 60 dkg rebarbara, 5 teáskanál gyümölcscukor, őrölt fahéj; a tésztához: 3 evőkanál Graham liszt, 3 evőkanál darált dió, 5 dkg vaj, 3 teáskanál gyümölcscukor.

Elkészítés:

  1. A rebarbarát megmosom, megtisztítom, és 2 cm-es darabokra vágom, majd elegyengetem egy kerek tortaforma alján. Ezután rászórom a gyümölcscukrot és a fahéjat.
  2. Begyújtom a sütőt, és ezt berakom.
  3. A tészta hozzávalóit összemorzsolom egy tálban, és berakom a hűtőbe.
  4. Mikor a rebarbara már engedett egy kis levet (5-10 perc), akkor kiveszem a sütőből, kanállal megkeverem, hogy minden oldalról bevonja a cukros-fahéjas lé, majd újra elegyengetem a formában.
  5. Reszelő nagy lyukán ráreszelem a tésztát, és egyenletesen eloszlatom rajta.
  6. Visszateszem a sütőbe, és addig sütöm, amíg a tetején a tészta szépen megpirul (20-25 perc). Ekkorra a rebarbara is megpuhul az alján.

Amiért szimpatikus volt a recept: Egyszerű, gyors elkészítés, kevés mosatlan, sütő előmelegítésének ötletes kihasználása.

Amit módosítottam rajta: a liszt nálam Graham liszt, a cukor kevesebb és gyümölcscukor (ami egyébként édesebb a répacukornál, tehát hatásra ugyanannyi), a citromot pedig kihagytam, mert a rebarbara önmagában is elég savas (ezt még a kész sütin is érezni!).

Ami nem jött össze: A tésztának morzsásnak kellett volna lennie, nekem meg szépen összeállt – ezért morzsolás helyett reszelnem kellett. Legközelebb vagy módosítani kell egy kicsit az arányokon, vagy elfogadni ilyennek (ízre kiváló!). A morzsás műfajban pedig marad a jó öreg Almás-mangós csemege, amit mindjárt le is írok egy külön posztban.

Ami viszont összejött: Finom ebéd utáni csemege, bár érezhető savassága miatt nem lehet sokat enni belőle egyszerre. Nem vagyok édesszájú, de talán egy kicsit lehetne édesebb. A fahéj viszont most sem okozott csalódást, és a rebarbara is visszatérő szereplő lesz ezután a konyhámban. Legközelebb nem önmagában, hanem valamilyen édes gyümölcs társaságában szeretném kipróbálni, mérsékelt mennyiségű hozzáadott cukorral.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails