2007. szeptember 29., szombat

Túrós zabpehely

Volt itthon a hűtőben fél kiló túró, amit pár napja töltött patiszonhoz vettem. Végül aztán nem az lett belőle, mert eszembe jutott, hogy van még a fagyasztóban egy kis igazi, aromás kapor, és hogy milyen jól esne egy kis kapros túrós lepény (vagy ilyesmi)... Így lett végül túrós zabpehely – Norbi után szabadon (avagy nem volt sok kedvem kitalálni, hogy mi legyen a fél tojásokkal, ezúttal a sárgájával; na meg én szeretem, ha a tészta-töltelék arány a töltelék javára tolódik el :-)

Recept: Túrós zabpehely

Hozzávalók: 20 dkg zabpehely, víz, 50 dkg túró, 2 tojás, kapor, só, olívaolaj.

Elkészítés:

  1. A zabpelyhet egy lábasba rakom, és annyi vizet öntök rá, amennyi éppen ellepi. Gyakran megkeverve addig főzöm, míg egy sűrű, ragadós massza lesz belőle.
  2. Olívaolajjal vékonyan kikenek egy tortaformát, majd belesimítom a főtt zabpelyhet.
  3. Összekeverem a túrót a tojással, hozzáadom az apróra tépett kaprot és egy kis sót, majd ezt az egészet elegyengetem a zabpehely tetején. (Igen, ez nem az édes, mazsolás változat a túrósból – szerintem a sós is legalább annyira jó :-)
  4. Forró sütőben addig sütöm, míg a széle pirulni kezd (kb. 30 perc).
  5. Melegen és hidegen egyaránt finom. Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails