2011. november 18., péntek

Téli csemegekosár



Édes és sós kekszek, aprósütemények, kevert sütik, kelt tészták, piték, torták, szaloncukrok... Te mit vennél belőle?

Hogy nem ehetsz akármit? A diétád nem válogat hétköznap s ünnep között? Vagy egyszerűen csak ilyenkor is fontos számodra, hogy egészséges ételeket fogyassz?

Akkor is vegyél bátran, ezek mind reformos finomságok! Hogy nem látszik rajtuk? Igyekeztem, hogy legyenek legalább annyira íncsiklandozóak, mint hagyományos társaik. A kóstolóim szerint sikerült is!

Pedig tényleg nem használtam egyikhez sem fehér lisztet, fehér cukrot, tojást, zselatint, sőt, többségükhöz tejet, tejterméket sem. Inkább természetes, finomítatlan alapanyagokból dolgoztam: különféle teljes kiőrlésű lisztek, természetesen édes friss és aszalt gyümölcsök, méz, barna cukor, olajos magvak, télies hangulatú fűszerek kerültek a kosaramba a bevásárláskor. Semmi extra, beszerezhetetlen, aranyárban mért dolog, csak tisztességes, teljes értékű hozzávalók, no meg egy jó adag kreativitás.

Vannak hagyományos, népszerű dolgok, amiket kár lett volna kihagyni. De amíg az élvezeti értékük nem csorbul, nem árt, ha egészségesebbek. Például mézessütemény, ami sütés után rögtön puha, és kihűlve is olyan marad. Püspökkenyér, több változatban is, hogy biztosan mindenki találjon kedvére valót. Szaloncukrok, melyeket még elkészíteni is élvezet, nem csak elfogyasztani.

Meg vannak kissé szokatlanabb, de nem kevésbé finom dolgok, amik szintén illenek ehhez a sötét, hideg, várakozással teli időszakhoz. Illatos, melengető piték, ízletes teasütemények, gyors, egyszerű desszertek, amik még kellemesebbé teszik az adventet, de később, a januári-februári hétköznapokon is jóleső érzéssel töltenek el.

Ötven ilyen recepttel töltöttem meg a kosarat, melyek között mindenki találhat kedvére valót. A receptek teljes listája itt olvasható: Tartalomjegyzék. Különösen ajánlom laktovegetáriánusoknak, vegánoknak, tejcukor-érzékenyeknek, tejfehérje-allergiásoknak, cukorbetegeknek, és persze mindenkinek, akinek fontos, hogy ízletes és tápláló ételek kerüljenek az asztalára ünnepekkor és hétköznapokon egyaránt.

A finomságok egész oldalas fotóját részletes leírás követi, mely alapján kezdő konyhatündérek is bátran hozzáfoghatnak elkészítésükhöz - a siker garantált! Az e-könyvet úgy szerkesztettem meg, hogy lehetőség legyen csak a recepteket kinyomtatni belőle. A gyűjtemény a tavaly kiadott Tündérkarácsony című összeállításom javított, átdolgozott, felújított kiadása; a benne található recepteket nem egyszerűen a blogomból válogattam össze, hanem kifejezetten a könyvbe készítettem, tökéletesítettem.


50 csodálatos recept és fotó, rengeteg tippel, változtatási lehetőséggel, ötlettel kiegészítve. Jobb bele se gondolni, hogy mekkora munka volt kitalálni, majd sütni-főzni, kiválogatni a legjobbakat, fotózni, pontosan leírni a recepteket, majd igényes, praktikus kivitelű könyvvé szerkeszteni. Szívesen csináltam, de azért alaposan elfáradtam benne.

A mai világban nem meglepő, hogy leginkább ingyen szeretné mindenki megkapni, és én is szíves-örömest adnám csak úgy, ha tehetném, de ez most nem megy. Viszont azt találtam ki, hogy mindenkire rábízom, mit ad érte, mi az, amit neki megér az alkotásom. Ez az ajánlatom november végéig él, tehát van idő végiggondolni, de azért nem túl sok. Már csak azért sem, mert nemsokára kezdődik az adventi időszak, amikorra már remek receptek, ötletek vannak a könyvben, és mind csak arra várnak, hogy kipróbáld, használd őket!

Ha felkeltette érdeklődésedet az e-könyv, szívesen vennél nem csak virtuálisan, hanem valóságosan is a téli csemegekosaramból, írj egy e-mailt a dulmina (kukac) citromail (pont) hu címre, és megbeszéljük a részleteket.

December 7-től a könyv a Zsibvásáron rendelhető meg. Ez az ajánlat visszavonásig érvényes.

2 megjegyzés:

Edó írta...

Nagyon-nagyon tetszene nekem!!Ügyes vagy,hogy megcsináltad,nagyon hasznos!

Foodafok írta...

Áldott, békés, boldog ünnepet kívánok!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails