2011. július 1., péntek

Szezámos krumplileves (vegán)

A héjában sült krumpli természetesen frissen volt az igazi, de mivel teleraktam a nagy tepsit, ketten sem bírtunk el minddel így. Én viszont nem szeretem később megenni az olyan maradékokat, amik csak halvány árnyékai eredeti önmaguknak. A kidobás, mint lehetőség persze meg sem fordul a fejemben - az átalakítás annál inkább! Így gyorsan, egyszerűen lesz belőlük valami más finomság, és egyúttal a melegítés is kipipálva.


Fogtam a mintegy 2 maréknyi héjában sült krumplit, lehúztam a héját, majd kb. fél centi vastag szeletekre vágtam. Vastag aljú, mély serpenyőben pici olajat melegítettem, majd kevergetve enyhén átpirítottam rajta a krumpliszeleteket. Felöntöttem 2 bögre vízzel, ízesítettem pár evőkanál szezámsóval (kóstolgatással beállítva a mennyiséget - mehet bátran, nem nagyon sós), és összeforraltam. Végül kevertem hozzá egy kis fehérborecetet, meg összetépett petrezselyemzöldet szórtam még bele. A szezámmagnak köszönhetően különleges ízű, ráadásul sűrítést sem igényel. 2 adag.

Tipp: Ha nincs maradék sült krumplink, frissből is készíthetjük, csak akkor hosszabb ideig kell pirítani, majd főzni. Ez esetben egy-egy szál répát és gyökeret is karikáznék mellé.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails