2011. október 4., kedd

Zellertartár Piszkétől (laktovega)

Idén is elérkezett a hatalmas, ízletes, fásságot hírből sem ismerő zellerek szezonja. Amikor akkorát kapok egy százasért, hogy vagy valami nagyon zelleresben kell gondolkodnom a felhasználáskor, vagy a hét minden napján jut belőle az ételekbe egy-egy kicsi. Most nem kispályáztam, ebben a kiváló szendvicskrémben végezte az egész.


1 nagy zellert (kb. 1/2 kg) meghámoztam, és vékonyra szeltem (a tisztításhoz használt spárgahámozóval elfaragtam). Felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepte, és fedő alatt addig főztem, míg könnyen járta a villa. Nagyjából leöntöttem róla a főzőlét (jó lesz holnap valami leveshez, mint zeller alaplé), majd botmixerrel összezúztam a főtt zellert. Utána hozzáadtam az ízesítőket: 1 evőkanál extra szűz olívaolajat, 4 evőkanál tejszínt (házi tej tetejéről lekanalaztam a zsíros részt), 1 teáskanál almaecetet, 1 teáskanál dijoni mustárt, 1 csapott kávéskanál sót. Nagyon harmonikus, ízletes kenyérrevaló lett belőle. Magamfajta zellerimádóknak kötelező!

A receptért nagy-nagy köszönet Piszkének! (Szokásomtól eltérően alig módosítottam rajta.)
 

4 megjegyzés:

Sallai írta...

Dulmina kedves,
csak óvatosan a zeller főzőlevével - ha szabad javasolnom. .
Nagyon erős, tömény. Én krumplileveshez tettem, de nem kellett volna az egészet...
Szia: Ildikó

Dulmina írta...

Ó, egy részét már megittam, csak úgy, üdítőitalként. Tudom, hogy durva, de mit csináljak, ha annyira imádom az zellert? Így szerencsére már nem sok maradt, mert Istire való tekintettel valóban nem lenne jó egy erős zelleraromájú leves.

Piszke írta...

Én is meg tudom inni :))

Bridge írta...

Szeretem az ízét én is, ma pl. rakott rizshez reszeltem. Valószínűleg némi módosítással el is fogom készíteni.
A levét pedig tényleg jó meginni, magas ásványi anyag tartalma van, és vízhajtó is.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails