2011. augusztus 25., csütörtök

Paradicsomos zöldbab télire (vegán)

Tavaly olyannyira sikerült megunni az ecetesen eltett zöldbabot, hogy most pár évig nem vágyom rá. Zöldbab viszont még mindig volt bőségesen a Tanyán, és annyit kaptunk belőle, amennyi nem fogyott volna el jóízűen frissen. Elraktuk hát, paradicsomosan. Az is a Tanyáról való, persze. Nem Lucullus, de jó sűrű levet ad, és nagyon ízletes.

Kb. 3 kg volt a paradicsom és 2 kg a zöldbab (inkább bőven, mint szűken mérve). Isti segített az előkészítésben, nevezetesen megmosta a babot, aztán "megversenyeztünk", ki tudja gyorsabban tisztítani. Jól ment mindkettőnknek, úgyhogy hamar elkészültünk a végek levágásával és a darabolással (ami már kezdett szemesedni, azt meg inkább kifejtettük, és csak a babszemeket tartottuk meg). A paradicsomot szintén ő mosta meg, én leforráztam, aztán ketten gyorsan meghámoztuk és felcikkeztük. 6 literes fazékban megfőztem a paradicsomot, összeturmixoltam, majd a kapott sűrű lében roppanós-puhára főztem a babot. Fűszer most nem került bele semmilyen, inkább majd felhasználáskor, nem mindig ugyanúgy ízesítem majd. A biztonság kedvéért pici nátrium-benzoátot kevertem bele, aztán azon forrón üvegekbe kanalaztam, Isti rájuk csavarta a fedőt, és szárazdunsztba fektette őket, hogy lassan hűljenek ki. 5 db 720 m-es üveggel lett, meg maradt egy kis kóstoló. Ilyen arányokkal sűrűn babos, alig lepi el a paradicsomlé, de természetesen lehet paradicsomosabbra is csinálni, ízlés szerint. Terveim szerint rizzsel vagy tésztával kerül majd terítékre, akkor már minimális munkával.

Pár napja paradicsomlevet is tettünk el. Ugyanígy készült az is, csak a turmixolás után már csak újból felforraltam, nem főztem bele babot. Hőálló kiöntő segítségével kis Kubus üvegekbe töltöttem, és a lezárt üvegeket szintén szárazdunsztban hagytam kihűlni. Ez valamivel több paradicsomból volt, és 7 db 330 ml-es üveggel lett.

Most ennyihez volt idő meg alapanyag, jövő hónapban folytatjuk; kell még további paradicsomlé, lecsó, zöldséges tésztaszószok meg zakuszka.

Paradicsombefőzésről a Kifőztük magazinba írtam kétrészes összefoglalót, kedvenc bevált receptjeimmel, elkészítési tippekkel, felhasználási javaslatokkal. Az augusztusi szám ingyenesen letölthető az újság honlapjáról, és a szeptemberire sem kell már túl sokat várni.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails