2010. június 14., hétfő

Finomfőzelék (vegán)

Friss, zsenge zöldségekből, extra könnyűre véve a figurát valóban finom. Így készítettem:


Meghámoztam és kis kockákra vágtam 1 karalábét. Alaposan megmostam és (részemről hámozás nélkül) felkockáztam 2 répát, 2 petrezselyemgyökeret, 3 közepes újkrumplit. Hozzátettem 10-15 dekányi kifejtett zöldborsót is. Vastag aljú lábasban kevés olajat melegítettem, majd időnként megkeverve átpirítottam rajta a zöldségeket. Mikor már némi folyadékot kívánt, öntöttem rá kb. 1/2 dl fehérbort (az alkoholtartalma elpárolog, de akinél elvi kérdés az alkohol mellőzése, csinálja vízzel), és kis lángon, lefedve roppanós-puhára pároltam (hamar megvan, ne főzzük túl; a krumplit érdemes ellenőrizni, ha az jó, akkor a többi is). Rászórtam 2 teáskanál kukoricalisztet, kavartam rajta, majd felöntöttem kb. 1 dl vízzel, jól elkevertem, és megvártam, míg besűrűsödik. Kevés sóval és a petrezselyem összetépett zöldjével ízesítettem. (A kukoricaliszt és a víz adagolásával tetszés szerint beállítható a kötőanyag mennyisége és sűrűsége.) Én csak így magában ettem, de természetesen ízlés szerinti feltét is adható hozzá. 2 adag.

Idő: fél órán belül ehető, ennek kb. a fele munka
Pénz: kb. 200 Forint volt a fenti mennyiség
Hazai alapanyagokból.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Férjem nagy kedvence. Nagyon guszta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails