2010. június 6., vasárnap

Első találkozásom a spárgával: Spárga crumble (lakto-vega)

Az évek során elmentettem már magamnak néhány ígéretes spárgareceptet, de a megvalósítás valahogy mindig elmaradt. Hiába, no, a megszokott piacon nem fordul elő a spárga (több éve járok oda és még egyszer sem láttam), máshol meg nemigen szoktam zöldség-gyümölcs kategóriában vásárolni (legfőképp minőségben nem versenyképes a kistermelők áruival, de nagyon sokszor árban sem). Most az egyik szupermarketbe mentem egészen más dolgokért, de persze ha már ott vagyok, mindig megnézem a közeli lejárat miatt leárazott termékeket is, és ha valami "megszólít", szívesen bevállalom a gyors hasznosítását. Így jutottam elég kedvező áron egy köteg szép zöldspárgához, amiből végülis az alábbi ételt készítettem, több receptből összeválogatva a szimpatikus elemeket, és persze kellően leegyszerűsítve az ügyet, hogy megismerhessem a spárga saját ízét:


Először az étel tetejére kerülő morzsát állítottam össze: kézzel elmorzsoltam 5 dkg zabpelyhet, 5 dkg Graham lisztet, 5 dkg vajat; némi sóval, frissen darált tarkaborssal és pici barnacukorral ízesítve. Végül hozzákevertem 10 dkg reszelt sajtot, és félretettem a hűtőbe.

1 csomag (0,5 kg) zöldspárgát a fejük felől indulva, azt kihagyva meghámoztam (a spárgahámozóval, amit eddig barbár módon leginkább krumpli hámozására használtam), majd 2-3 centis darabokra tördeltem (ezzel egyben azt is ellenőriztem, hogy nem fás az aljuk sem).

Kivajazott piteformába szórtam a spárgadarabokat, majd eloszlattam rajtuk a sajtos morzsát.

180 fokon előmelegítés nélkül 25 percet sütöttem meg még 5 percet az elzárt sütőben hagytam. Eddigre megpuhult az alján spárga és megpirult a tetején a morzsa. Aki így száraznak érzi, megcsorgathatja egy kis tejföllel, akár a tányérján, akár a sütés vége felé rámelegítve. Ez a mennyiség 2 bőséges adag.

Jól variálható étel, spárga helyett például zöldbabbal vagy más zöldséggel (vagy ízlés szerinti zöldségkeverékkel) is készíthető hasonló módon sós crumble.

Alapvetően tetszett a spárga íze, alkalomadtán máskor is szívesen veszek majd, és próbálok ki belőle mást is.

Idő: 1 órán belül lehet enni, ebből legfeljebb a fele munka, a többi már csak a sütés
Pénz: kb. 500 Forint a 2 adag
Hazai alapanyagokból, a fűszerek kivételével.

1 megjegyzés:

Szamóca írta...

Nagyon jó ötlet a spárga így morzsásan is.
Hasonló okok miatt mi sem ettünk még spárgát sosem, de idén egy ismerősöm egy őstermelő barátjától hordta a spárgát kilószámra, úgyhogy bevállaltam és azóta hetek óta spárgán élünk. Nekünk is nagyon ízlett és elsőkézből jutottunk hozzá.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails