2010. május 11., kedd

Színes krumplitál (vegán is lehet)

Önálló fogásként, köretként, vagy apróbb krumpliból készítve akár partifalatokként is tálalható ez az egyszerű, főtt-sült, fűszeres krumpli.


Vékony héjú krumplikat körömkefével alaposan megmostam, majd hosszában kettévágtam és enyhén sós vízben megfőztem. Tepsire szedtem a darabokat vágott felükkel felfelé, és villával jó mélyen "beleszántottam" a tetejükbe (közben a másik kezemmel fogtam oldalt, hogy ne repedjen szét a külsejük). Mindegyikre tettem egy-egy vékony szelet vajat, enyhén ztam, majd különböző színes fűszereket szórtam rájuk (darabonként egyfélét): pirospaprikát, kurkumát, őrölt köménymagot, frissen darált tarkaborsot, morzsolt majorannát (de a sor ízlés szerint bővíthető, módosítható). Betettem az előmelegített sütőbe, és megvártam, míg enyhén pirulni kezd a tetejük (viszont célszerű ügyelni, hogy ne süssük túl, mert az égett fűszer nem finom). Tányérra szedtem, majd friss zöldfűszerrel, ezúttal zsályalevelekkel díszítettem. Evőeszköz nélkül, kézzel megfogva ettem.

Tippek:
  • Kellemes plusz ízt adott neki a vaj, de ha fontos, hogy vegán legyen, akkor vajdarabok helyett olajjal megcsepegtetve is készíthető ugyanígy.
  • A fűszerek alá ízlés szerint kerülhet egy kis sűrű tejföl vagy sajt is, hogy kiadósabb legyen (természetesen így szintén nem vegán).
  • Ennyiért nem érdemes külön felfűteni a sütőt, valami más étel (pl. keksz, sütemény, stb.) után ideális bedugni arra az 5-10 percre.
  • Frissen melegen az igazi, igyekezzünk úgy időzíteni a tálalást. Azért a kihűlt darabok is elmennek, ha épp úgy jön ki, hogy van egy kis maradék.

Idő: kb. 45-50 perc elteltével lehet enni, ebből 20 percnyi munka
Pénz: egy százasból bőven kitelik egy főételnyi adag (bő 1/2 kg krumpli + 2-3 dkg vaj + fűszerek), ha más is van mellé, akkor értelemszerűen kevesebb is elég személyenként
Alapvetően hazaiból, a fűszerek egy része kivételével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails