2009. augusztus 23., vasárnap

Fejtettbabos zakuszka

A padlizsános után a fejtettbaboshoz is összejött minden hozzávaló, így idén kétféle zakuszkát is tettem el.

Ehhez a változathoz a következőket használtam fel:
  • 2 kg paprika (zöme sárga húsú, 5 db pirosat sikerült csak vennem - így kicsit világosabb színű lett a zakuszka, de az íze kiváló), amit mosás után kicsumáztam és húsdarálón áthajtottam
  • 0,5 liter étolaj, amivel a ledarált paprikát feltettem főni
  • 1 kg fejtettbab, amit kb. negyed óra elteltével hozzászórtam a paprikához, és együtt főztem tovább
  • 5 kis babérlevél, amit a bab után beletettem ízesítőnek, majd beüvegelés előtt kivettem
  • 2 kg tökféle, nevezetesen 2 közepes cukkini és 1 közepes patiszon, amiket meghámoztam, eltávolítottam a magjukat, majd a húsukat kis kockákra vágtam, és a többihez adtam
  • 2 kg paradicsom, aminek lehúztam a héját (jó érett volt már, úgyhogy forró vízbe mártás nélkül is ment a dolog), felcikkeztem, és ezt is hozzáraktam, a kiengedett vékony leve nélkül (azt megittam)
  • 1 marék friss bazsalikomlevél, amit apróra vágtam, és ízesítettem vele az egyveleget
  • 2 evőkanál só, amit a végén adtam hozzá, mikor már kellően besűrűsödött és az olaj feljött a tetejére
Vastag aljú fazékban, kis lángon főztem, így folyamatosan rotyogott, de elég volt csak időnként átkeverni. Így a paprika felrakása után a főzéssel párhuzamosan tisztítottam és daraboltam a többi hozzávalót, és öntögettem hozzá a készülő zakuszkához. A paradicsom hozzáadása után pedig bőven maradt még időm előkészíteni az üvegeket is (összeválogatás, mosás, fedőbélelés celofánnal), valamint elmosogatni a zöldségek előkészítéséhez használt eszközöket, edényeket.

Ez a fajta nem annyira sűrű, mint a padlizsános (hiszen az krém állagú, mikor hozzákerül, ebben meg a bab nem fő szét, csak jól megpuhul). Az íze is kicsit más, de hogy melyik a jobb, azt most se tudom eldönteni :)

Idő: a paprikamosástól a szárazdunsztba rakásig 4 óra
Pénz: 1600 Ft az egész, amiből lett 5 liter kész zakuszka (160 Ft / fél literes üveg) (A boltban ma a 720 ml-es üveget láttam majdnem annyiért, mint amennyibe ez összesen került, igaz, az bio volt - bár gyanítom, ez is az, csak a piaci néniknek nincs róla papírjuk, hogy így művelik a kiskertet. Még a végén kiderül, hogy nem is rossz órabérrel dolgozgattam itt, és alkottam igazán kedvemre való pástétomot télire :)
Természetesen csupa magyar alapanyagból.

--------------

Utólagos kiegészítés:
Ezekhez használtam fel:

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails