2010. július 3., szombat

Dinsztelt krumpli (vegán)

Gyorsan, egyszerűen elkészíthető finomság újkrumpliból:


Közepes méretű újkrumplikat alaposan megmostam, lecsepegtettem (ízlés szerint meg is lehet hámozni, én a vékony héjú krumplikat még nem új korukban sem szoktam), és késsel kb. 2-3 mm-es szeletekre vágtam. Tányéron, csomójára "mértem ki" az 1 bőséges adagot. Vastag aljú, mély teflonserpenyőben kevés olívaolajat melegítettem, majd ráraktam a feldarabolt krumplit, és időnként átkeverve addig pirítottam, míg némi színt kaptak a szeletek. Ekkor öntöttem rá pár kortynyi fehérbort (tetszés szerint vizet is lehet, bár szerintem a bor kellemes plusz aromát ad neki), enyhén ztam, lefedtem, és kis lángon a krumpli megpuhulásáig (és a lé elfogytáig) pároltam tovább. Közben összevágtam 1 kis csokor friss petrezselyemzöldet (de más zöldfűszerrel is ki fogom próbálni: majorannával, kaporral, tárkonnyal, kakukkfűvel, ... - egyszerre persze csak egyfélével). A krumpli alatt elzártam a tüzet, hozzáadtam a petrezselyemzöldet és rázogatással elkevertem, óvatosan, hogy lehetőleg ne törjenek össze a szeletek. Én főételként ettem, de köretnek is jó lehet.

A kiinduló receptet Kaldeneker György oldalán olvastam. (A hivatkozott cikkben szereplő többi újkrumpli-variáció között is van kedvemre való, alkalomadtán majd sort kerítek rá.) Az uborkagyalus szeletelést is kipróbáltam, de úgy túl vékony lett, meg a végeket is elég nehéz volt feldarabolni.

Idő: kb. 20 perc
Pénz: kb. 50 Forint / adag
Alapvetően hazaiból, az olívaolaj kivételével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails