2010. február 20., szombat

Paradicsomos zöldségegytál lencsével (vegán)

A cím meg a kép alapján könnyedén rekonstruálható lenne ez az egyszerű étel, de kevésbé kísérletező-kedvűeknek álljon itt a leírás is, hogy hogyan készítettem.


Éjszakára beáztattam 1 bögre barna lencsét (ez most fontos, így fő meg egyszerre a zöldségekkel).

Másnap a zöldségek előkészítésével kezdtem az ebédkészítést:
Meghámoztam és kis hasábokra vágtam 2 répát és 2 petrezselyemgyökeret (kb. fél liter lett előkészítve).
Deszkán, késsel összevágtam egy kis fej káposzta felét (kb. 30-40 dkg) - ezúttal nem szálasra, hanem inkább rövidebb és szélesebb darabokra.

Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olajat melegítettem, majd kevergetve átpirítottam rajta előbb a répát és a gyökeret, majd pár perc elteltével hozzáadtam a káposztát is, és így is pirítottam még egy kicsit.

Utána hozzáadtam 1 doboz (400 g-os) hámozottparadicsom-konzervet, meg az áztatóvizéből kiszedett lencsét. Felöntöttem annyi vízzel, hogy szűken ellepje (lehet több vizet is használni, ha valaki levest szeretne inkább). 8-10 szem tarkaborssal és 2 babérlevéllel fűszereztem, majd kis lángon, lefedve készre főztem (kb. 15 perc). A végén ztam.

Ez a mennyiség 3 adag egytálétel, vagy sűrűségtől függően több adag leves.

Idő: egy jó fél óra elteltével lehet enni, de csak 15-20 percnyi munka (+ a lencse beáztatásáról ne feledkezzünk meg)
Pénz: kb. 300 Ft az egész
A paradicsomkonzerv olasz volt, a többi hazai. (Ez egy régebbi, akciós beszerzésből volt még, amúgy újabban házilag állítom elő ezt is, így. Ebből a házi változatból egy (720 ml-es) üveggel használtam volna hozzá.)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails