2008. szeptember 2., kedd

Natúr paradicsomlé

A több adag aszalt paradicsom meg a múltkori hámozottparadicsom-befőtt után a hétvégi, szinte már szokásos bő 5 kiló paradicsomból levet készítettem (valójában nem mind volt igazán alkalmas erre, meg friss fogyasztásra sem árt, ha marad valamennyi). Ez az alapanyag is a rostos fajta paradicsom volt, úgyhogy inkább paradicsomszósz, mintsem ivólé állagú lett (utóbbihoz hígítani kellett volna).

A megmosott paradicsomokat forró vízbe mártottam, hogy le tudjam húzni a héjukat. Utána kettévágtam őket, és eltávolítottam a csomájuknál található kis zöld részt. A nagyobbakat még tovább daraboltam. Felfőztem, hogy némi levet engedjen és puhuljon valamennyit, majd összeturmixoltam (mivel az enyém csak egy kis kézi mixer, nem akartam a nyers paradicsommal túráztatni). Jól felforraltam, majd egy üvegkancsó segítségével üvegekbe töltöttem (a jól bevált Kubus üvegekből még sikerült összeszednem elegendőt). Lezártam, és egy pléddel kibélelt ládába fektettem őket. A végén az egészet betakartam, így hagyom kihűlni.

Kacérkodtam a ketchupkészítéssel is, de végül úgy döntöttem, hogy inkább majd felhasználáskor fűszerezem kedvemre. (Amúgy a ketchup nem igazán megy nálam, minden bizonnyal azért, mert túl édes és túl kevés köze van a paradicsomhoz. Házilag persze minden más...)

4,5 kilónyi paradicsomból lett 10 üveggel (0,33 literes) + még maradt egy kis kóstoló - vagyis kb. 35 Ft/üveg befektetést igényelt, és mérsékelt mennyiségű munka volt vele.

-------
Utólagos kiegészítés:
Ezekhez használtam fel:

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails