2008. szeptember 5., péntek

Variációk grillezett paprikára

Annyira bejött ez nekem, hogy rövid időn belül többedszer csinálom. Nagymenő módon kifejezetten sütni való paprikát (persze csak én nevezem így :) veszek hozzá a piacon, mindig ugyanannál a néninél. Ezek a paprikák pirosak és húsosak, mint a kápia, de gyakran szabálytalan alakúak (megsütve úgyis összetöppednek, szóval nem zavar). Amit viszont külön díjazok bennük, hogy nagyon ízletesek és enyhén csípősek.

Ezeket szoktam nagy tételben sütni a kerti grillen:

Nem kell nekik sok idő, ha már hólyagosodik a héjuk, akkor lehet forgatni, illetve dobni a fazékba. Lefedve hűlni hagyom, így aztán könnyűszerrel le lehet húzni a héjukat. A tisztításkor a csutkákat is eltávolítom. Pár napot így is eláll a hűtőben, hosszabb időre meg olajban lehet eltenni (csak el kéne már jutni egyszer idáig is!). A kiengedett levük is nagyon finom.

Ha már odakinn nem lesznek alkalmasak a körülmények a sütéshez, akkor így fogom sütőben elkészíteni. Szerintem még sokszor, egészen az első fagyokig, ameddig lesz alapanyag. Utána viszont marad az olajban eltett változat, és tart, ameddig tart...

Amihez használtam már:
További ötleteim, amiket tervezek megvalósítani a közeljövőben:
  • valamilyen sós muffin tésztájába keverni
  • kelt tésztából készült csiga vagy sós kalács töltelékébe tenni (utólagos kiegészítés: megcsináltam)
  • salátába is kipróbálnám, csak még ki kell találni hozzá a többit
De akinek ez nem elég, nézzen szét itt:
Utólagos kiegészítés: A sütőben grillezett, olajban eltett változatról itt írtam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails