2008. szeptember 24., szerda

Jó kör volt

A sok-sok piaci beszerzés mellett ritkán és keveset vásárolok boltban. Legalább négy-öt tételes bevásárlólista nélkül eleve be se megyek, meg akkor is elég célirányos vagyok. Igaz, sokszor azon kapom magam, hogy két ilyen látogatásom között alaposan átrendezték a kínálatot, pedig én még az előző elrendezést sem tanultam meg teljesen. Mindegy, ez benne van a pakliban :)

Van azonban egy bolt, ahova néha "csak úgy" is bemegyek. Mondjuk erősen hangulatfüggő a dolog, mert itt aztán el lehet nézelődni. Van minden, a legborzasztóbb bóvlitól az egészen kivételes kincsekig. Utóbbiaknál el is gondolkodom, hogy kerülnek egyáltalán oda. A kínálat egy része szezonális, és jól követi az évszakok/ünnepek múlását. De azért akadnak olyan szezonális darabok is, amiket kitartóan rakosgatnak ide-oda egész évben. A hihetetlenül olcsótól a nem is olyan olcsóig jól megfér itt minden. Sokszor nem találok semmi kedvemre valót, de azt szoktam mondani, hogy legalább legeltettem a szemem - és az ingyen van! :) Az eladók különben végtelen türelemmel viselik mindezt a nézelődést, meg persze szívesen segítenek is, mikor határozott elképzeléssel megyek.

Úgy esett, hogy tegnap délután is bementem, és kimagaslóan jó köröm volt:

Nagy része persze konyhai dolog :) Gyógyteás bögrém ugyan van már, de ezeknek annyira jó az alakja és a fogása, hogy nem bírtam otthagyni. És persze egyből párban vettem. Aztán műanyag, fedeles sótartók, amikből a házi fűszersó-gyártás beindulása óta sosincs elég. (Azért fontos, hogy műanyag, mert ezt nem marja szét a só, és azért fontos, hogy fedeles, mert így a levegő páratartalma miatt nem áll össze a tartalma.) Derelyeformázó, amit ugyan lehet, hogy szamószához fogok többet használni. Mindegy, egy százast megért. Meg még egy formázó, amit meglátva egyből beugrott: Madonna melltartója! A papírján ugyan "piramisforma" szerepelt - más kérdés, hogy nálam a piramis egyáltalán nem ilyen :) S a sok konyhai dolog mellé még egy hajgumi. Ha belegondolok, a konyhában is jól fog azért jönni, mert hosszú, kiengedett hajjal nem az igazi az ottani ténykedés.

Ja, és hogy hol van ez a remek hely? Kiskundorozsma, Százforintos bolt. (Még ha nem is minden 100 Forint :) A virágos muffinformám is onnan van (bár azt most nem láttam). Meg a kenőtoll, meg a jó masszív krumplinyomó, meg keményfa vágódeszkakészlet... De nem sorolom, mert úgyis kihagynék valamit...

2 megjegyzés:

Kata írta...

Szia!

Ha nem szeretnéd, hogy a só összeálljon a párától, akkor tegyél néhány szem rizst a sótartóba. Nem lesz semmilyen mellékíze, csak egyszerűen a rizs szívja magába a nedvességet, a só pedig sokáig szórható marad.

Kata

Dulmina írta...

Köszönöm a tanácsot, "sima" sónál alkalmazni fogom, a fűszeresek aromájának viszont azt hiszem, jobb a zárt edényben tárolás.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails