2008. szeptember 3., szerda

Dzsem körtéből és szőlőből

A tavalyi nagy sikerre való tekintettel az idei szezonban is műsorra tűztem ezt a kombinációt. Picit módosítottam rajta, így leírom ezt is, hátha jó ötletekkel szolgál.

Maradt még a bodzadzsemekhez használt nagy szemű, édes szőlőből, így ehhez is az volt az alap. S mivel tudtam, hogy nem annyira vészes ügy kimagozni, inkább megtettem most is, és nem léként, hanem héjastól főztem bele a dzsembe. Így a szőlődarabkák is felismerhetőek benne, nem csak a körte. A körte ezúttal nem volt még nagyon érett, de a kettő együtt kellemes ízű dzsemet alkot.

A szőlőmagozással kezdtem; összesen 1 kiló 40 deka lett tisztán. Aztán folytattam a körtehámozással; ez meg 1 kiló 20 dekára sikerült. Alágyújtottam a szőlőnek, és egy fahéjrúd társaságában elkezdtem főzni. Az elején időnként megkevertem, utána viszont már volt annyi leve, hogy nem sült le az alja. Merthogy a körte feldarabolása még hátravolt: a negyed körtéket kettévágtam hosszában, majd keresztben vékony szeletekre aprítottam. (Úgy gondoltam, hogy reszeléssel túl apró lenne, meg egy részéből lé lenne, és én nem túl nagy darabokra vágytam inkább.) A körtedarabokat a fővő szőlőhöz adtam, és addig főztem tovább, amíg ezek is megpuhultak (pár perc mindössze). 2 kg gyümölcshöz való kocsonyásítót tettem hozzá, mást viszont semmit. Kivettem a fahéjrudat, majd forrón beüvegeltem a kész dzsemet, kis időre fejreállítottam az üvegeket, aztán most hűlnek a szárazdunsztban.

(Befektetés: kb. 120 Ft / közepes üveg, meg a gyümölcsök előkészítéséhez szükséges munka sem elhanyagolható)

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Kocsonyásításhoz mit használsz? Remeknek tűnik a recept, főleg ha hozzáveszem, hogy a szomszéd kertje tele van otthagyott, lepotyogott szép körtével. A cukormentessége meg egyenesen üdítő!

Dulmina írta...

Korábban a Knorr dzsem kocsonyásítóra esküdtem (praktikusan 2 kg gyümölcshöz kell egy zacskóval), aztán tavaly egyszer nem volt a boltban, kénytelen voltam másmilyet venni. Az meg Dr Oetker Dzsemfix szuper 3:1, és nagyon bevált. Jól köt, meg gyümölcscukor van benne, ami azért nekem lényegesen szimpatikusabb (még ha összesen nyilván elhanyagolható is a mennyisége a kész dzsemben). A cukrot/édesítőt persze nem teszem hozzá az előírás szerint (hanem inkább főzés közben apránként, kóstolgatva, és ideális esetben jó natúr a gyümölcs), inkább jó bőven mérem a gyümölcsöt, hogy ne legyen túl kemény a végeredmény.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails