2008. szeptember 17., szerda

Grillezett paprika - immár sütőben

A rossz idő beköszöntével a mostani adag paprikát nem a kerti grillen, hanem bent, a sütőben grilleztem meg. Így egyenletesebben sült meg, viszont nekem kicsit hiányzik belőle az a füstös aroma, ami csak a szabad tűzön sütöttnek van. Aminek viszont külön örültem, hogy végre ez már akkora mennyiség volt, hogy tudtam eltenni is belőle.

A megtörölgetett paprikákat alufóliával bélelt tepsire raktam, majd a sütőben a legfelső sínen 15 percig, átforgatás után pedig még 10 percig grilleztem (helyenként jó feketére - de a belseje nem volt égett). Utána egy fazékba borítottam őket, rátettem a fedőt, és így vártam meg, hogy langyosra hűljenek. (És ezt még kétszer ismételtem, mert 4 kiló paprikám volt :) Így a csutkájuk eltávolítása mellett a héjukat is le lehetett húzni. Mindezt egy tál fölött, hogy a kicsepegő finom lé se vesszen kárba. (Ennél a mennyiségnél azért el lehet egy kicsit szórakozni a tisztogatással...)

A friss felhasználás mellett egy részét csíkokra tépkedve üvegekbe raktam, egy kanál nyelével kiigazgattam közüle a levegőbuborékokat (a képet elnézve ez nem sikerült maradéktalanul, de mindjárt pótolom), majd olívaolajat öntöttem a tetejére úgy, hogy jól ellepje. Így a hűtőben eláll (ameddig el nem fogyasztom :) (Ehhez tökéletes az olyan befőttesüveg is, amire már nincs jól záródó fedő, picit sérült a menete, stb. - szóval ami befőzéshez már nem használható.)

Vastag húsú, enyhén csípős paprikából szoktam készíteni, így külön fűszerezés nélkül is finom fogások kerekednek belőle. Legutóbb például rakott patiszon, azelőtt paprikás csiga, azelőtt meg itt gyűjtöttem ötleteket a témában.

A 4 kiló paprikából tele lett 2 db 8,5 dl-es üveg, meg egy szűk üvegnyi maradt friss fogyasztásra. Kb. 300 Forintba került így egy üveggel (paprika + olaj + villanyszámla), és ez 2-3 komolyabb mennyiséget igénylő ételbe is elég. Ha pedig még olcsóbb lesz a paprika... :)

2 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Tegnap pontosan ezt csináltam én is, igaz csak 2,5 kg paprikából, de csumája nélkül, tisztítva grilleztem:-)

Dulmina írta...

Gondoltam rá én is, hogy nyersen talán könnyebb lett volna kiszedni a magjait, de majd legközelebb... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails