2010. augusztus 1., vasárnap

Rebarbarás-narancsos pite (vegán)

Nagy sikere volt az őszibarackos-rebarbarás morzsasütinek, csak megfelelő őszibarack hiányában nem lehetett ismétlés belőle (vendégnek). Így inkább narancsot raktam mellé, méghozzá lekvár formájában, némi mézzel kiegészítve. Mindez egy mogyorós alapra került, és így egy tortaként szeletelhető pite lett belőle.


6-7 nagyobbacska szál rebarbarának vékonyan lehúztam a külső rétegét, majd felkockáztam őket, és 2 evőkanálnyi mézzel összekeverve állni hagytam. Az alaphoz összekevertem 10 dkg darált mogyorót, 15 dkg teljes kiőrlésű búzalisztet és 1 teáskanál sütőport, majd 2 evőkanál olajjal, 1 evőkanál mézzel és kb. 1 dl vízzel egy puha, de tiszta kézhez éppen nem éppen nem ragadó tésztává dolgoztam össze egy kanál segítségével. Vékonyan kiolajoztam egy kerámia piteformát, majd kézzel beleegyengettem a tésztát úgy, hogy körben a szélén jó magas pereme legyen. Megkentem 1 dl narancslekvárral, majd eloszlattam rajta a mézes rebarbarát. (Most a kész pitében elég folyós lett végül a töltet, jórészt a rebarbara által engedett lé miatt, úgyhogy legközelebb a betöltés előtt 1 evőkanál keményítőt is kevernék még hozzá.) 180 fokon 25 perc alatt sült meg, előmelegítés nélkül - amikor a tészta láthatóan pirul és körben elvált a formától, akkor jó. Némi hűlés után meg lehet próbálkozni a szeletelésével, bár kihűlve kétségtelenül szebben megy ez.

Idő: kb. 1 óra elteltével lehet enni, ebből kb. egy negyed óra a munka
Pénz: kb. 500 Forint
Hazai hozzávalókból, a narancslekvár fő alapanyaga kivételével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails