2010. augusztus 22., vasárnap

Padlizsános-paprikás paradicsomszósz (vegán)

Nemrégiben friss fogyasztásra készítettem ilyet (egyszerűen serpenyőben sütve-pirítva hozzá a zöldségeket), és akkora sikere volt, hogy ismételni kellett, valamint a tavaly leírt (és két felvonásban is készített) zöldséges helyett idén inkább ezt a tésztaszósz-változatot tettem el télire is.


3 nagy padlizsánt (1,5-2 kg) apróra kockáztam, vékonyan kiolajozott tepsire terítettem, és kézzel összeforgattam még 1-2 evőkanálnyi olívaolajjal. 200 fokon addig sütöttem, amíg láthatóan pirulni kezdett a széleken, de még nem volt nagyon puha (kb. 20 perc, előmelegítés nélkül). Kb. 2 kg vastag húsú paprikát a csutkák eltávolítása után kis négyzetekre szabdaltam, és a padlizsánnal azonos módon megsütöttem (ennek már kb. 15 perc is elég, mert forró a sütő). Forró vízbe mártogattam kb. 2,5 kg paradicsomot, majd lehúztam a héját és apróra daraboltam a húsát. A kiengedett leve nélkül (ezt nemes egyszerűséggel megittam - nem kell, hogy hígítsa a szószt) egy nagy fazékba tettem a sült padlizsánnal és paprikával együtt. Jól átforraltam, majd literenként egy késhegynyi nátrium-benzoátot kevertem bele (bevállalósok elhagyhatják, én most inkább biztosra mentem). Előkészített üvegekbe töltöttem, celofánnal bélelt fedővel lezártam, és némi fejreállítás után szárazdunsztban hagytam kihűlni. Ebből a mennyiségből 12 db 4 dl-es üveg lett tele, és minden üveg 2 adag tésztára való szószt tartalmaz. Fogyasztáskor kiegészítem majd némi friss zöldfűszerrel, illetve aki igényli, ízlés szerint sózhatja is (vagy hozzám hasonlóan koronázza meg egy kis feta sajttal, ami ugye elég sós).

Ennek egy munkásabb, mindenféle héjtól mentes változatát itt írtam le tavaly. Ez a mostani sokkal kevésbé pepecselős, de ugyanolyan jó ízű; akit nem zavarnak az egyébként alig észrevehető héjak, nyugodtan készítse így.

Idő: kb. 2 óra
Pénz: kb. 80 Forint / üveg (2 adag)
Hazai alapanyagokból, az olívaolaj kivételével.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Ez igen nagyon finom lehet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails