2010. augusztus 8., vasárnap

Szerecsendiós kukoricaleves (vegán)

Egy igazi nyári leves, sok-sok friss kukoricával. Nálam most még extrább lett azáltal, hogy víz helyett a tegnapi kukoricafőzésből visszamaradt lével öntöttem fel.


Meghámoztam és 3-4 mm-es karikákra vágtam 2 répát és 2 petrezselyemgyökeret, majd 2 evőkanálnyi olívaolajon időnként megkeverve átpirítottam. Közben meghámoztam és kis kockákra vágtam egy darabka zellert is, és a többi zöldséghez adtam. Együtt is pirítottam még egy kicsit, majd megszórtam 1 evőkanál kukoricaliszttel, összekevertem, aztán felöntöttem annyi kukorica-főzővízzel (ennek hiányában sima vízzel is lehet), hogy bőven ellepje. 2 cső kukoricát megfosztottam a leveleitől és a bajuszától, majd éles késsel levágtam a szemeket, és ezeket is a leveshez adtam. 2 csipetnyi őrölt szerecsendióval (legjobb egészben venni és frissen reszelni belőle) és val ízesítettem. Kis lángon, lefedve a zöldségek megpuhulásáig főztem (kb. 15 perc). A végén beigazítottam a fűszerezését (szerecsendiót és sót is kívánt még), valamint beleszórtam 1 csokor petrezselyemzöldet összetépve. 3 bőséges vagy 4 normál adag.

Az Ízek és érzések magazin aktuális számából, minimális módosításokkal.

Idő: kb. fél óra, aminek a fele telik munkával
Pénz: kb. 200 Forint a fenti mennyiség
Hazai alapanyagokból, az olívaolaj és a fűszerek kivételével.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Igazán finom lehet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails