2010. augusztus 7., szombat

Sült padlizsán (vegán)

Végre már padlizsán meg paradicsom is van a piacon, ízletes, és nem is drága. Belőlük lett egyik nap ez az ebéd, némi krumplival kiegészítve (jól meg is sültek együtt), hogy azért összességében tartalmas is legyen.


Meghámoztam és vékony hasábokra vágtam 6-7 szem krumplit. Egy nagy tepsi belső részére szórtam, kézzel összeforgattam 1 evőkanálnyi olívaolajjal, meg enyhén ztam.

2 közepes padlizsánt hosszában kettévágtam, majd éles késsel átlósan bekockáztam a húsát, ügyelve, hogy a héját ne vágjam el. Ezeket is megkentem pár csepp olívaolajjal (nem közvetlenül ráöntve, mert úgy issza, mint a szivacs!), és elrendeztem a tepsi külső részén.

Betettem a sütőbe, és 200 fokra kapcsolva 25 percet sütöttem, előmelegítés nélkül.

Közben 2 nagy paradicsom héját lehúztam (ha kellően érett, akkor forró vízbe mártás nélkül is könnyedén megy), húsát kis kockákra vágtam. Ízesítettem val, frissen darált borssal, egy csokor összevágott petrezselyemzölddel (más friss zöldfűszerrel is jó lehet, pl. kakukkfűvel, bazsalikommal vagy oregánóval), valamint kevertem hozzá 1 evőkanál olívaolajat is.

A 25 perc leteltekor a sülő padlizsánokra kanalaztam a paradicsomos keveréket (a leve nélkül), és visszatoltam még 10 percre a sütőbe. Eddigre a krumpli köret is megsült mellette. 2 adag.

A kiinduló receptet Napmátkának köszönöm!

Idő: kb. 50 perc elteltével lehet enni, ebből kb. 15-20 percnyi munka
Pénz: kb. 300 Forint a fenti mennyiség
Hazai alapanyagokból, az olívaolaj és néhány fűszer kivételével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails