2010. augusztus 11., szerda

Töltött cukkini (lakto-vega)

A legutóbbi cukkiniszállítmányból két szép, formás darab igazán adta magát tölteni. Ezúttal egy rizs alapú, sültpaprikás-fetás töltelék került bele, ami mind állagában, mind ízében igen jó ötletnek bizonyult.


Megfőztem 1 bögre barna rizst a szokásos módon, de só nélkül, mindössze 1 evőkanál natúr vegamixet szórva bele ízesítésnek.

2 közepes (kb. jó fél kiló / db) cukkinit meghámoztam (ha szép és nem vastag a héja, ez elmaradhat), majd hosszában kettévágtam. Szinte nem is voltak még magjai, ezért úgy döntöttem, hogy a kivájt belsejüket nem dobom ki, hanem felhasználom.

Teáskanállal óvatosan kiszedegettem, kisebb darabkákra vágtam, és kevés olívaolajon megpároltam. A levét lekanalazva (ezt nemes egyszerűséggel megittam) zsírjára sütöttem, majd a kapott pépet a párolt rizshez adtam. Közben kicsumáztam és apróra vágtam 2 paprikát. A serpenyőben ismét egy kis olívaolajat melegítettem, és megsütöttem rajta a paprikadarabokat. Közben kis kockákra vágtam 12,5 dkg (fél csomag) krémfehérsajtot (feta jellegű valami), és a rizshez tettem. Végül beletépkedtem 1 kis csokor kakukkfű leveleit, daráltam rá egy kis tarkaborsot (sózni viszont nem szükséges, mert a sajt elég sós), meg hozzáadtam a sült paprikát is, és az egészet óvatosan összeforgattam. A cukkininek köszönhetően kellemesen krémes tölteléket kaptam.

Ezt elosztottam a kivájt fél cukkinikben, amiknek előtte kis talpat vágtam, hogy ne billegjenek.

Vékonyan kiolajozott tepsire sorakoztattam őket, majd beraktam a sütőbe, és 200 fokra kapcsolva (előmelegítés nélkül) kb. 20 perc alatt megsütöttem. Eddigre a cukkini kellemesen haraphatóra puhult, a töltelék teteje pedig enyhén megpirult. 2 bőséges adag lett.

Idő: kb. 1,5 óra elteltével lehet enni, ebből kb. fél óra munka
Pénz: kb. 500 Forint
Hazai alapanyagokból.

1 megjegyzés:

Ami írta...

Imádnám ezt az ételt! Nagoyn guszta!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails