2010. augusztus 12., csütörtök

Paprikás tök (vegán)

A szokásostól kicsit eltérő tökfőzelék-változat:


Meghámoztam 1 közepes tököt, kikapartam a magjait (ha még nem kemények, akkor maradhatnak), húsát legyalultam. Apró darabokra vagdostam 3 kis paradicsompaprikát (annak hiányában kápiát használnék, ha az sincs, akkor valamilyen más fajtából érettet). Vastag aljú, mély serpenyőben, időnként megkeverve félpuhára sütöttem egy evőkanálnyi olívaolajon. Hozzáadtam az előkészített tököt, és időnként megkeverve haraphatóra pároltam (néhány perc). Közben 1 teáskanál őrölt paprikával, egy csokor összevágott kaporral és némi val ízesítettem. A végén megszórtam 1 evőkanál zabpehelyliszttel, majd jól elkevertem és összefőztem. Így "csupaszon" is finom volt, vagy ízlés szerint kerülhet rá tejföl a tálaláskor (csak úgy már nem vegán). 2 adag.

Az alapul szolgáló receptet a NoSalty webszakácskönyvben találtam.

Idő: kb. fél óra
Pénz: kb. 200 Forint a fenti mennyiség
Hazai alapanyagokból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails