2010. augusztus 3., kedd

Nyári zöldségleves 2 (vegán)

Nemrégiben egy joghurtos változatot készítettem, most itt egy nagyon hasonló, csak vegán variáció, kicsit más fűszerezéssel (legfőképpen paprika nélkül). Az egésznek az alapja a kukorica főzővíz felhasználása léként (ennek hiányában persze vízzel is fel lehet önteni, de egyáltalán nem rontotta el a kukoricás aroma), valamint a (stílszerűen) kukoricalisztes sűrítés. A bele kerülő zöldségek köre tetszőlegesen változtatható a készlet függvényében.


Egy-egy jó maréknyi előkészített zöldséget vettem az alábbiakból:
  • sárgarépa, kis hasábokra vágva
  • petrezselyemgyökér, kis hasábokra vágva
  • krumpli, kis kockákra vágva
  • zöldbab, kb. 2 centis darabokra vágva
  • fejtett bab
  • tök, kis kockákra vágva
Vastag aljú fazékban kevés olívaolajat melegítettem, rádobtam a répát, gyökeret, krumplit, és gyakori kevergetés mellett enyhén átpirítottam. Hozzáadtam a babokat is, azokkal is kevertem még rajta párat, majd felöntöttem egy korábbi kukoricafőzésből visszamaradt lével, hogy jól ellepje. Miután felforrt, kis lángon, lefedve főztem a zöldségek megpuhulásáig. val és frissen darált borssal ízesítettem. Amikor már majdnem jó volt minden, hozzáadtam a tököt is. 1 evőkanál kukoricalisztet egy bögrében simára kevertem a levesből kivett pár kanál lével, majd beleöntöttem az egészet (így biztos nem lesz csomós, de a kukoricaliszt amúgy sem hajlamos erre). Addig főztem, amíg a tök is megpuhult. A végén pedig a petrezselyem összetépett zöldjét is hozzáadtam. (Illett volna bele nagyon egy kis kukorica is, de az annyira finom volt, hogy elfogyott azon frissiben, a csőről lerágva. Mivel már meg van főzve, csak a legvégén adnám hozzá a csőről éles késsel levágott szemeket.) Ebből a mennyiségből 3 bőséges, tartalmas adag telt ki.

Idő: kb. 1 óra elteltével lehet enni, ennek legfeljebb a fele munka (babfejtéssel, mindennel együtt)
Pénz: így szezonban a filléres kategória, legfeljebb 50 Ft / adag
Hazai alapanyagokból, a fűszerek kivételével.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szeretem az ilyen leveseket

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails