2010. augusztus 4., szerda

Mustáros tejfölben sült cukkini (lakto-vega)

Megérkezett az újabb vödör cukkini a szomszédtól, miközben még az előző szállítmány sem fogyott el. Így aztán bele kellett húzni, naná, hogy megint cukkiniből lett az ebéd körete - de önálló ételként sem megvetendő így:


Egy jó kilónyira nőtt, de amúgy zsenge cukkinit meghámoztam, és kb. fél centi vastag karikákra vágtam (fontos, hogy zsenge legyen, így nem kell eltávolítani a magjait; ízlés szerint a hámozás is elhagyható). Kb. 2,5 dl sűrű tejfölt összekevertem 3-4 teáskanál dijoni mustárral (erősen mustáros legyen, a cukkini sokat beszív majd az ízből). (Szerintem más fűszer nem is kell bele, a mustár sóssága / savassága /egyebe tökéletesen elég neki.) Egy sütőtál aljára egy félmarék nagy morzsát szórtam (= házi barnakenyér maradékok kiszárítva, húsdarálón áthajtva, átszitálva - ezúttal a szűrőn fennakadt részt használtam), hogy vékony rétegben befedje. Majd belerakosgattam a cukkiniszeleteket, minden rétegre kanalazva a mustáros tejfölből. Végül a legtetejére is morzsa került. (Az alsó morzsaréteg azért kell, hogy a végén ne lében álljon az egész, a felsőnek meg díszítő értéke van, és ráadásul még finom is, ahogy megpirul.) 200 fokon fél óra alatt megsült. Ez a mennyiség 3 adag főétel vagy valamivel több köret. A maradék kihűlve is finom volt, bár az eredetileg ropogósra sült morzsa addigra kicsit megszívta magát nedvességgel a tetején.

A kiinduló receptet Áginál találtam, köszönet érte!

Idő: kb. 40 perc elteltével lehet enni, de ebből csak 10 percnyi a munka
Pénz: kb. 200 Forint
Hazai alapanyagokból, a mustár kivételével (az stílszerűen francia volt).

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia!

Nekem ez lett az év sláger receptje. Nagyon szeretek minden tök félét, bármilyen formában. Főzeléktől lapcsankán át, rántva, rakva, fasírtig. De ezt mióta feltetted, nem tudom hányszor elkészítettem már. Vagy így, vagy picit variálva (rozmaringgal, oregánóval fűszerezve).

Nagyon szeretem a receptjeidet, sokat kipróbáltam már, vagy príma alap ötletet adtál.

Köszönet érte!

Dulmina írta...

Örülök, hogy kedvedre való recepteket, ötleteket találsz nálam.
További jó sütést-főzést!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails