2010. augusztus 2., hétfő

Rakott cukkini (húsos)

A változatosság jegyében ezúttal rakott cukkini lett egy korosabb példányból. Megvan benne a könnyű, reformos vonal a sok zöldséggel és a barna rizzsel, de a ragadozóknak sem lehet panaszuk, hiszen finom füstölt kolbász is került a rétegek közé.


1 bögre barna rizst elkészítettem a szokásos módon. Közben meghámoztam és kibeleztem 1 közepes cukkinit, majd kisebb, lapos darabkákra vágtam (ha nem kemények a magjai, akkor nem szükséges eltávolítani őket). Felszeleteltem egy jó arasznyi füstölt kolbászt is. Vékonyan kiolajoztam egy mázas cseréptálat, majd belerétegeztem a hozzávalókat, cukkinivel kezdve és azzal is fejezve be. Közben időnként enyhén ztam, a többi ízesítést pedig a kolbászra hagytam (finom, házi darab, lehet bízni benne). Tetejére egy marék reszelt sajtot szórtam. Rátettem a tál fedelét, majd az egészet be a hideg (!) sütőbe. 200 fokra kapcsolva 45 percig sütöttem, majd levettem a fedőt, és visszatettem még egy kicsit az elzárt, de jócskán forró sütőbe, hogy enyhén megpiruljon a sajt. 3 bőséges vagy 4 normál adag.

Gabonakolbásszal készítve vegetáriánus fogás, ahogy Briginél olvastam - az ő receptje volt az ötletadó.

Idő: kb. 1,5 óra elteltével lehet enni, de összevissza 20 percnyi munkából meg lehet úszni
Pénz: kb. 500 Forint az egész
Hazai alapanyagokból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails