2010. augusztus 10., kedd

Mediterrán zöldségtál (vegán)

A nyárvég ízletes zöldségeiből készítettem ezt az egyszerű, de igen finom ételt:


Előkészítettem az alábbi zöldségeket, egyenesen a tűzhely nagy tepsijére darabolva:
  • 1 kis padlizsán, falatnyi kockákra vágva
  • 1 kis cukkini, falatnyi kockákra vágva
  • 3-4 paprika (lehetőleg különböző érettségi fokú, ezért a sárgától a pirosig változatos színárnyalatokban pompázó darabok), falatnyi négyzetekre vágva, csutka nélkül
  • 2 paradicsom, felcikkezve
  • 4-5 krumpli, vékony hasábokra vágva
  • (1 vöröshagyma, felcikkezve - külön az egyik sarokba, nem saját fogyasztásra)
Megcsorgattam 2-3 evőkanálnyi olívaolajjal, valamint enyhén ztam és daráltam rá provance-i fűszerkeveréket (Kotányi malom - Francia; azon ritka gyári fűszerkeverékek egyike, amiket szeretek és időnként használok). Kézzel óvatosan összeforgattam, majd vékony rétegben elegyengettem. 200 fokon 25 perc alatt megsült, előmelegítés nélkül (a krumplit érdemes kóstolni; ezt azért vágom viszonylag vékonyra, hogy ne kelljen miatta agyonsütni a többi zöldséget). Kiváló vegetáriánus egytálétel, illetve húsevő szakasznak köret. Ez a mennyiség 2 adagnyi egytálétel.

A kiinduló receptet Vestánál olvastam, köszönet érte!

Idő: jó fél óra elteltével lehet enni, kb. 10 percnyi munka van vele az elején
Pénz: kb. 100 Forint / adag
Hazai alapanyagokból, a fűszerek kivételével.

2 megjegyzés:

Vesta írta...

Kedvcsinálónak lenni jóóó! :)

Bianka írta...

Nagyon finom lehet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails