2011. szeptember 6., kedd

Lecsós babpástétom (vegán)

Szeretem a száraz hüvelyesekből készült szendvicskrémeket, nem csak ízük és variálhatóságuk miatt, hanem azért is, mert a pékáru gabonájával együtt fogyasztva teljes értékű fehérjét biztosítanak. Ezúttal a bab volt a soros, amelyet igazán nyáriasan sikerült ízesíteni:


1 bögre (2,5 dl) szárazbabot beáztattam pár órára (egy éjszakára még jobb), majd friss vízben 1 babérlevél társaságában puhára főztem. Leszűrtem, és immár a babérlevél nélkül krumplinyomóval összetörtem (így kissé darabos maradt, aki sima krémet akar, turmixolja inkább). Kisebb részletekben hozzáöntöttem 1 üveg (330 ml) lecsó-szószt (így könnyebb volt törni), valamint ízesítettem val és oregánóval (mennyiség kóstolgatással belőve, a sóval bánjunk csínján, a zöld fűszert viszont nem kell sajnálni, főleg, ha friss - oregánó helyett illik bele a bazsalikom, a kakukkfű vagy a majoránna is). Mikor már csak épphogy langyos volt, hozzákevertem pár evőkanálnyi hidegen sajtolt napraforgóóolajat. Frissen kisült, házi zsemlével ettük (ennek receptje a Kifőztük magazin nemrég megjelent kenyeres különszámában olvasható).

(A fekete hasú babtól lett ilyen érdekes színe, bár a Főkóstolónak kimondottan így tetszett. Fehér babból vagy gyöngybabból ajánlom azért inkább.)
 

1 megjegyzés:

Bridge írta...

Mi hétfő este tettünk be vagy 15 liter zakuszkát. Valahogy ezt a babos változatot sosem próbáltam ki, lehet, hogy itt az ideje. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails